Savukārt IZM valsts sekretāre Santa Šmīdlere uzsvēra, ka "kritiska problēma" vēl joprojām ir ar STEM prasmēm, ko pieprasot uzņēmumi, kamēr starptautiskie pētījumi uzrādot stagnāciju. Viņa norādīja, ka ārpus administratīvajiem centriem padziļināto kursu piedāvājumā dominē sociālās zinātnes, jo STEM priekšmetu piedāvājumu ir sarežģītāk nodrošināt tā infrastruktūras un cilvēkresursu nepietiekamības dēļ.
Valsts sekretāres sacīto papildināja izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša (JV), daloties novērojumos, ka skolās ķīmijas un fizikas klases izskatās gluži tāpat kā latviešu valodas klase, līdz ar ko secināms, ka laboratorijas darbi šajās izglītības iestādēs nenotiek.
"Mēs nogriežam bērniem iespējas iegūt tādas profesijas, kurās nepieciešamas zināšanas matemātikā, fizikā, ķīmijā, atstājot ļoti šauru profesiju izvēli," uzsvēra ministre.
IZM prognozē, ka ar skolu tīkla optimizāciju pedagogu atšķirīgais sniegums tiks novērsts, jo, apvienojot izglītības iestādes, izglītības iestādes vadītājam parādīsies izvēles iespējas, kuram no pedagogiem uzticēt mācību darbu tālāk.
Vienlaikus atsevišķi ministrijas sadarbības partneri iepriekš pauda bažas par to, vai skolotāji, kas līdz šim mācījuši tikai pagastā, gribēs doties strādāt uz izglītības iestādi, kas atrodas centrā.
"Mēs saprotam, ka katram [pedagogam] dzīve ir sakārtota tā, lai būtu tuvu izglītības iestādei, kurā strādā, bet ir jādomā par atbalsta mehānismiem un motivāciju pedagogiem, lai viņi pieņem šo izaicinājumu un turpina darba gaitas," pauda Kanaviņa.
Pārliecināta par to, ka atsevišķu skolu slēgšana neradīs lielāku vakanču skaita pieaugumu, ir arī pati ministre. Viņa norādīja, ka pats skolu tīkls ir "tikai viens no instrumentiem", kā efektīvāk izmantot cilvēkresursus un finansējumu. Ministrija šobrīd strādā pie jauno pedagogu piesaistes, gan esošo pedagogu atbalsta mehānismiem.