Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

ŅEM VĒRĀ Rīgā slēgs Dzirnavu ielas tuneli zem dzelzceļa līdz vasaras beigām

Dzirnavu ielas pārvada remontdarbi saistībā ar "Rail Baltica" projektā paredzēto Centrālā multimodālā mezgla viadukta būvniecību.
Dzirnavu ielas pārvada remontdarbi saistībā ar "Rail Baltica" projektā paredzēto Centrālā multimodālā mezgla viadukta būvniecību. Foto: Paula Čurkste/LETA

Eiropas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvdarbu gaitā no 24. jūlija līdz vasaras beigām plānots slēgt Dzirnavu ielas tuneli zem dzelzceļa Rīgā.

Tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme un gājēju kustība Dzirnavu ielas posmā no Satekles ielas līdz Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumam, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļā.

Uz būvdarbu laiku arī būs izmaiņas sabiedriskā transporta maršrutos. Kopumā izmaiņas paredzētas 4., 6., 7.,9., 10., 12., 18., 23., 25., 26., 32., 38., 39., 43., 54. un 55. autobusa un 13. trolejbusa maršrutā.

Sabiedriskais transports no Abrenes ielas kursēs līdz Centrāltirgum un dzelzceļu šķērsos pa Gogoļa ielas tuneli. Maršruta izmaiņu dēļ sabiedriskais transports nepieturēs atsevišķās pieturvietās centrā.

Būvnieka "BeReRix" pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka pirms satiksmes slēgšanas Dzirnavu ielā ir atjaunota pilnvērtīga četru joslu satiksme Lāčplēša ielā.

No 24.jūlija līdz 31.augustam plānots montēt pārvada laiduma sijas, izbūvēt inženiertīklus abās ielas pusēs, kā arī pārbūvēt Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumu.

Dzirnavu ielas pārvada būvniecības laikā ieejas un izejas uz Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas peroniem no Dzirnavu ielas netiks slēgtas. Nokļūšana uz tiem paredzēta, ieejot tunelī no Satekles ielas puses.

Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada vidusdaļa izbūvēta 20.gadsimta sākumā, laikā no 1912. līdz 1914.gadam, un laika gaitā pārvads ir vairākkārt paplašināts, abās pusēs piebūvējot jaunas konstrukcijas (sijas, atbalstsienas) un paplašinot dzelzceļa uzbērumu. Dzirnavu ielas pārvada pārbūve "Rail Baltica" projektā plānota vairākos posmos - pēc pārvada dienvidu daļas izbūves tiks sākti pašreizējās infrastruktūras demontāžas darbi pārvada ziemeļu daļā.

Uzeja uz dzelzceļa platformām pēc projekta īstenošanas atradīsies dzelzceļa pārvada austrumu pusē, izņemot uzejas uz "Rail Baltica" platformām, kas joprojām būs stacijas pusē. No Dzirnavu ielas līdz pat Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai un Lāčplēša ielai otrā virzienā nākotnē cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilā josla, kā arī paralēli dzelzceļam tiks izbūvēts veloceļš.

Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", lai īstenotu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu