Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Par lietotāju datu izmantošanu Norvēģija draud "Facebook" māteskompānijai ar naudassodu

Meta
Meta Foto: LIONEL BONAVENTURE/AFP/Scanpix

Norvēģijas Datu aizsardzības pārvalde 17. jūlijā paziņoja, ka aizliegs sociālo tīklu "Facebook" un "Instagram" īpašniecei "Meta" izmantot lietotāju personīgo informāciju mērķētai reklāmai, un piedraudēja "Meta" ar 84 400 eiro naudassodu dienā, ja šāda prakse turpināsies.

ASV lielo tehnoloģiju uzņēmumu biznesa prakse ir izpelnījusies pastiprinātu uzmanību Eiropā saistībā ar bažām par privātuma pārkāpšanu, un pēdējos gados tiem ir piespriesti lieli naudassodi.

Norvēģijas Datu aizsardzības pārvalde ("Datatilsynet") paziņoja, ka "Meta" izmanto mārketinga mērķiem lietotāju personīgo informāciju, tostarp viņu atrašanās vietu, viņiem interesējošu saturu un viņu postus.

"Norvēģijas Datu aizsardzības pārvalde uzskata, ka šī "Meta" prakse ir nelikumīga, un tāpēc nosaka pagaidu aizliegumu uz lietotāju uzvedību balstītai reklāmai "Facebook" un "Instagram", teikts tās paziņojumā.

Aizliegums stāsies spēkā 4.augustā un ilgs trīs mēnešus, lai dotu "Meta" laiku veikt koriģējošus pasākumus. Ja kompānija šo aizliegumu neievēros, tai tiks piespriests naudassods - viens miljons norvēģu kronu (88,4 tūkstoši eiro) dienā.

"Mēs analizēsim šo lēmumu .. bet tas vēl neietekmē mūsu pakalpojumus," paziņoja "Meta".

"Datatilsynet" piebilda, ka tās lēmums nenozīmē aizliegumu "Facebook" vai "Instagram" darboties Norvēģijā vai pilnīgu uz lietotāju uzvedību balstītas reklāmas aizliegumu.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu