/nginx/o/2023/06/30/15423087t1hd79f.jpg)
Cenas un kvalitātes attiecība ir grūti izvērtējams aspekts, ja vajadzīgs kas jauns. Piemēram, ikvienam ir nedaudz bail izmēģināt jaunu frizētavu. Kāpēc? Jo tajā var būt augstāka cena, var nepatikt pats frizieris un rezultāts – ne tik. Līdzīga minstināšanās un lēna lēmumu pieņemšana ir novērota uzņēmumos saistībā ar mārketinga pakalpojumiem. Proti – uzticēt tos aģentūrai vai pieņemt komandā darbinieku (mārketinga vadītāju vai mārketinga speciālistu)?
Izdevīgākais risinājums – ārpakalpojums
Mēs uzskatām, ka izdevīgāk ir izmantot ārpakalpojumu. Izvēloties mūs kā sadarbības partnerus, klients iegūst kompetentu komandu un labu izpildītā darba kvalitāti par salīdzinoši mazākām izmaksām nekā tad, ja šo komandu vajadzētu algot pašam.
Vidējā darba alga mārketinga vadītājam Latvijā ir ~2000 eiro pēc nodokļu nomaksas (bruto alga – 2842.55 eiro). Šāda samaksa par vienu darbinieku uzņēmumam izmaksā vairāk nekā 3500 eiro mēnesī (iekļaujot visus nodokļus un pieņemot, ka darbiniekam nav apgādājamo).
/nginx/o/2023/06/30/15423090t1h4a1b.png)
Izvērtēsim, kādi būs mārketinga vadītāja vai speciālista pienākumi, un kas tiktu uzticēts sadarbības partnerim jeb mārketinga aģentūrai. Ir daudz un dažādi faktori, kas nosaka, kādus pakalpojumus mēs piedāvājam saviem klientiem, kā arī katram uzņēmuma ir savi kritēriji tam, kādam būtu jābūt mārketinga vadītājam.
Par piemēru ņemsim e-komercijas nozari. Tātad – zīmolam ir nepieciešama e-komercijas mārketinga virzība un attīstība. Ja apskatām dažādas ar e-komercijas mārketinga vadītāja amatu saistītas vakances, lielākoties pienākumi ir šādi:
- Mārketinga stratēģijas izveidošana, ieviešana un uzturēšana;
- Satura vadība un pārlūkošana mājaslapā;
- PR rakstu izveide un komunikācija ar medijiem;
- Mājaslapas optimizācija jeb SEO (visticamāk nepieciešama gan iekšējā, gan ārējā SEO optimizācija);
- Meta, Google un YouTube reklāmu izvietošana, optimizācija un efektivitātes analīze;
- Google Analytics;
- Darbs ar reklāmtekstiem;
- Sociālo mediju komunikācijas vadība;
- Baneru, maketu un sociālo tīklu publikāciju (attēlu) izveide;
- Video filmēšana un montēšana sociālajiem tīkliem un reklāmas vajadzībām;
- Reklāmas kampaņu pārraudzība un analīze;
- Influenceru mārketinga vadība;
- Tirgus un konkurentu izpēte, utt.
Ja mārketingā ir tikai viens cilvēks, kuram nav papildpsēki, tad pilnīga iedziļināšanās katrā no uzskaitītajiem pienākumiem nav iespējama. Infinitum Agency aģentūrā visus šos pienākumus veiktu pilnvērtīga komanda, un tas izskatītos šādi.
Stratēģa / projektu vadītāja pienākumi:
- Mārketinga stratēģijas izveidošana, ieviešana un uzturēšana;
- Tirgus un konkurentu izpēte, utt. (projektu vadītājs + reklāmas speciālists);
- Klienta komandas procesu virzība un pārraudzība, kā arī klienta izaugsme (ieņēmumu palielināšana klientam).
Reklāmas speciālista pienākumi:
- Meta, Google un YouTube reklāmu izvietošana, optimizācija un efektivitātes analīze, kā arī ikdienas monitorings;
- Tirgus un konkurentu izpēte (pēc nepieciešamības);
- Darbs ar reklāmtekstiem;
- Reklāmas kampaņu pārraudzība un analīze.
Sociālo mediju speciālista pienākumi:
- Sociālo mediju komunikācijas vadība;
- Influenceru mārketinga vadība;
- Video filmēšana un montēšana sociālajiem tīkliem un reklāmas vajadzībām.
SEO speciālista pienākumi:
- Mājaslapas iekšējā un ārējā SEO optimizācija;
- PR rakstu izveide un komunikācija ar medijiem;
- Darbs ar tekstu autoriem (komunikācija, satura pārbaude, saskaņošana ar klientu, utt.).
Grafiskā dizainera / video apstrādes speciālista pienākumi:
- Baneru, maketu un sociālo tīklu publikāciju (attēlu) izveide;
- Video montāža (pēc nepieciešamības).
Datu speciālista pienākumi:
- Google Analytics konta uzstādīšana;
- Datu uzskaites pārbaudes un pārraudzība;
- Pielāgota atskaišu sistēmas izveide;
- Tehniskais atbalsts ikvienam speciālistam un projektu vadītājam.
Klienta pārziņā (jā, arī klients ir mūsu komandā):
- Satura ievade mājaslapā (IT speciālists vai web izstrādātājs) un pārlūkošana mājaslapā;
- Budžeta noteikšana un saskaņošana ar sadarbības partneri (aģentūru);
- Aģentūras nodotā satura saskaņošana (baneri, reklāmteksti, SEO publikācijas, sociālo mediju saturs, u. c.);
- Sava uzņēmuma aktualitāšu apkopojums (akcijas, īpašie piedāvājumi, zīmola kampaņas, utt.) un nodošana aģentūras projekta vadītājam;
- Ikmēneša atskaites pārskatīšana.
Mūsuprāt, lai pilnvērtīgi varētu nodrošināt visas digitālā mārketinga komponentes e-komercijas biznesa attīstībai, ir nepieciešami seši speciālisti, kuri raksies dziļumā katrs savā nozarē un tādējādi sasniegs labāko iespējamo rezultātu.
Apskatīsim salīdzinājumu starp vidējām speciālistu algām un uzņēmuma izmaksām, algojot darbiniekus (pieņemot, ka darbiniekam nav apgādājamo un ir algas nodokļu grāmatiņa).
/nginx/o/2023/06/30/15423093t1h1351.png)
Algot 6 digitālā mārketinga speciālistus uzņēmumam izmaksā teju 13000 eiro mēnesī, neskaitot reklāmas budžetu. E-komercijas mārketinga pakalpojums aģentūrā (atkarīgs no dažādu kanālu apjoma, reklāmbudžeta, mediju publikāciju skaita, u.tml.) izmaksā, sākot no 3100 eiro mēnesī, neskaitot reklāmām paredzēto budžetu + PVN 21% apmērā.
Tātad, uzņēmumam nododot e-komercijas mārketinga darbus ārpakalpojumā aģentūrai, minimālās izmaksas būtu 3750 eiro mēnesī. Ietaupījums sanāk gandrīz 10 tūkstoši eiro. Protams, izmaksas var augt, ja ir nepieciešami papildu satura, reklāmas un dažādu kontu uzstādīšanas un konfigurācijas darbi.
Viens no galvenajiem aģentūras mērķiem ir uzlabot citu uzņēmumu mārketinga vadītāju darba noslodzi, lai tie var pievērsties stratēģiskiem darbiem, nevis veidotu sociālo tīklu komunikācijas plānus vai reklāmtekstus. Mūsu mērķis ir izaugsme! Nemainīgi no tā, ko darām un ar ko sadarbojamies, vienmēr cenšamies panākt labāko iespējamo rezultātu un virzīties uz attīstību.
Galvenais ieguvums, izvēloties e-komercijas mārketinga pakalpojumu, ir tehnoloģiski attīstīta komanda. E-komercijas mārketingā nemainīgi ietilpst šādi pakalpojumi:
- SEO (mājaslapas optimizācija);
- Reklāma internetā (Meta, Google, YouTube);
- Sociālo tīklu mārketings.
Komandai, kura regulāri darbojas kā viens veselums, ir izpratne par dažādu digitālā mārketinga kanālu mijiedarbību, stratēģijas integrāciju kanālos, un tā zina, kā uzlabot CR (conversion rate). Katru mēnesi klientiem tiek iesniegta digitāla un dinamiska rezultātu atskaite ar datu interpretācijas komentāriem, secinājumiem un ieteikumiem turpmākām darbībām. Zināšanas, kas iegūtas vairāku gadu garumā, ikdienā darbojoties dažādās e-komercijas (un ne tikai) nozarēs, veido lielu bāzi, kas ir nesalīdzināma ar viena mārketinga vadītāja zināšanām.
Infinitum Agency darbojas kvalificēti speciālisti ar vairāku gadu pieredzi katram savā jomā. Mums ir svarīga jebkura pakalpojuma un klienta attīstība un efektivitāte – mēs izmantojam automatizācijas priekšrocības (atskaites, kontu optimizācija, uzdevumu nodošana), realizējam API iespējas, izstrādājam klientam pielāgotus risinājumus. Arī tev nepieciešama palīdzība ar e-komercijas mārketinga virzību? Raksti mums uz: solution@infinitum.agency!