Latvijā šī uzsaukuma finansējums paredzēts būvniecības darbu turpināšanai pamattrases posmos abās starptautiskajās stacijās - "Rail Baltica" Rīgas Centrālajā mezglā estakādes izbūvei pār Maskavas un Krasta ielām, platformu pieejām, esošo sliežu pārcelšanai uz stacijas Dienvidu pusi, pie starptautiskās lidostas "Rīga" dzelzceļa estakādes būvniecības darbiem un stacijas platformu paaugstināšanai.
Tāpat finansējums paredzēts nekustamo īpašumu atsavināšanai, Iecavas būvniecības bāzes izveidei, pamattrases būvniecības un būvuzraudzības darbiem ārpus Rīgas, ko "Rail Baltica" nacionālais projekta ieviesējs "Eiropas dzelzceļa līnijas" plāno uzsākt jau šogad.
"Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris informē, ka Latvijā "Rail Baltica" būvniecībā sasniegts būtisks progress, darbi sākti ar inženiertehniski sarežģītākajiem pamatlīnijas posmiem, stacijām un saistīto infrastruktūru Rīgas centrā un pie lidostas. Tagad notiek virzība uz liela apjoma būvniecību ārpus Rīgas, kur pirmais objekts būs būvdarbu atbalsta bāze, kas vēlāk transformēsies par infrastruktūras apkopes punktu.
Finansējums paredzēts arī dzelzceļa apakšstruktūru, inženierbūvju, vairāklīmeņu dzelzceļa infrastruktūras, pievadceļu un ceļu krustojumu būvniecībai vairākos Igaunijas posmos, tai skaitā no Loone līdz Alu, Harju/Raplas apgabala robežas līdz Loone, no Ulemistes līdz Soodevahe, Parila, Jūla, Alu ceļu krustojumiem un citiem darbiem. Tāpat arī tiks nodrošināti būvuzraudzības pakalpojumi, kā arī zemju iegāde un ar to saistītās procedūras pamattrases būvniecībai Igaunijā.
Lietuvā plānots sākt pamattrases būvniecību prioritārajā posmā no Kauņas līdz Latvijas robežai, tai skaitā veicot nepieciešamās ar zemju atsavināšanu saistītās aktivitātes.