Skābekļa daudzums svētdien pazudušajā zemūdens kuģī "Titan", kurā atrodas pieci cilvēki, kļūst par būtisku problēmu, uzskata daži eksperti. Starptautiskās meklēšanas operācijas vajadzībām, kas šobrīd atrodas viskritiskākajā posmā, Atlantijas okeāna ziemeļdaļā tiek steigšus nogādāts modernākais aprīkojums, ziņo ārvalstu mediji.
Skābekļa rezerves tuvu beigām. Kritiskais brīdis "Titan" meklēšanas misijā
Zemūdens kuģis "Titan" sāk katru ceļojumu, lai izpētītu "Titānika" vraku, ar aptuveni 96 stundu ilgām dzīvības uzturēšanas rezervēm. Tas ir pazudis kopš svētdienas rīta, izvirzot ceturtdienas rītu kā pēdējo drošo brīdi kuģa un uz tā esošo cilvēku atrašanai.
Zemūdens trokšņi, kas tika konstatēti otrdien un trešdien masīvajā meklēšanas zonā, ir devuši cerību par izdzīvojušajiem, taču tas ir kā adatas meklēšana siena kaudzē un katra sekunde ir no svara, norāda eksperti.
Nepilnus 7 metrus garais zemūdens kuģis iekšpusē ir aprīkots ar elementārām vadības kontroles ierīcēm, kā arī pasažieriem nav paredzēta vieta izstiepties. Apkalpei būtu bijis "ierobežots pārtikas un ūdens daudzums", sacīja amatpersonas.
"Mums ir jāpaliek optimistiskiem un cerīgiem," trešdien preses konferencē sacīja Pirmā krasta apsardzes apgabala reaģēšanas koordinators kapteinis Džeimijs Frederiks.
Tā kā lidmašīnas veic meklēšanu no augšas un attālināti vadāmi transportlīdzekļi zondē teritorijas zem ūdens, paredzams, ka nākamajā dienā vai divās meklēšanas operācijās izmantojamo līdzekļu skaits dubultosies, trešdien sacīja Frederiks.
"Tas būs gandrīz neiespējami. Mums ir vajadzīgs brīnums, taču brīnumi notiek,” CNN sacīja okeanogrāfs un ūdens meklēšanas eksperts Deivids Gallo. Viņš joprojām ir optimistisks.
ITV raidījumam "Good Morning Britain" viņš sacīja, ka trokšņi, kas nāk no ūdens dziļumiem, ir "ticami un atkārtojami", kas nozīmē, ka komandām jāpieņem, ka tie nāk no zemūdens kuģa, un ātri jāpārvietojas, lai to atrastu.
"Šobrīd mums ir jāpieņem, ka tā ir zemūdene, un ātri jāpārvietojas uz šo vietu, jāatrod tās atrašanās vieta un jānogādā roboti, lai pārbaudītu, kur zemūdene atrodas," viņš teica.
"Glābējiem ir jādodas pilnībā gataviem tā, it kā tur būtu zemūdens kuģis, jo, lai to atrastu un paceltu uz ūdens virsmas, tas aizņem stundas."
Tikmēr citi eksperti norāda, ka skābekļa trūkums nav vienīgā problēma
Dr. Kens Ledess, hiperbāriskās medicīnas eksperts, norāda, kas varētu notikt, ja "Titan" skābekļa padeve samazinās. Viņš saka, ka skābekļa pietrūkšana šobrīd nav vienīgās briesmas.
Iespējams, ka kuģis ir zaudējis elektrību, kam ir galvenā loma skābekļa un oglekļa dioksīda līmeņa kontrolēšanā.
Samazinoties skābekļa līmenim, palielināsies oglekļa dioksīda daudzums, ko izelpo iekšā esošie, izraisot potenciāli letālas sekas.
"Palielinoties oglekļa dioksīda līmenim, apstākļi kļūst iemidzinoši un oglekļa dioksīds kļūst ekvivalents anestēzijas gāzei. Jūs aizmiegat," BBC stāsta Dr Ledess.
Vēl viens risks ir hipotermija, kad ķermenis pārāk atdziest un pārstāj funkcionēt.
Cerība: zemūdens kuģī iesprostotie nav amatieri
Der atcerēties, ka divi no "Titan" esošajiem, Pols Anrī Naržolets un Hamišs Hārdings, ir "Pētnieku kluba" biedri. Tā ir gadsimtu veca starptautiska organizācija, kas iesaistīta zinātniskos pētījumos.
Pa nakti ir saņemts jauns paziņojums no tās prezidenta Ričarda Gariota.
Sociālajos tīklos viņš pateicas glābšanas dalībniekiem par "atbalstu un smago darbu mūsu draugu glābšanas operācijās".
"Cerībai ir labs iemesls, un mēs to padarām cerīgāku."