Saeimā atbalsts plašākai tirgus atvēršanai, taču pēc 10 gadiem
Saeimā gan tikko atbalstīts priekšlikums aizliegumu servisiem sniegt tehnisko kontroli no likuma svītrot. To uz otro lasījumu iesniedza "Apvienotā saraksta" deputāts Andris Kulbergs, kurš vada "Auto asociāciju". Viņš gan uzsver, ka tagad tas neko nemainīs, un servisi labākajā gadījumā apskates varēs veikt pēc 10 gadiem, kad beigsies jaunie līgumi ar iepirkuma uzvarētājiem.
"To nevar izmainīt, tas ir 2033. gads. Līdz tam mums ir pietiekoši laiks gan sakārtot šos noteikumus, gan jautājumus, lai šis tirgus tiešām pēc būtības būtu plašāks. Lai Rīgā būtu nevis viena [tehniskās apskates] vieta, bet 20 vai 10," teica Kulbergs, norādot, ka iespēja tehnisko kontroli veikt būtu tikai kvalitatīviem, akreditētiem servisiem.
Viedokļi parlamentā gan ir dažādi. Piemēram, "pret" balsoja "Latvija pirmajā vietā" deputāts un bijušais Ceļu policijas priekšnieks Edmunds Zivtiņš. Viņš norāda, ka vispirms jāsaprot, kāda būs ietekme uz ceļu satiksmes drošību: "Visas tās automašīnas, kas šobrīd iet tehnisko apskati, 40% ar pirmo reizi neiziet.
Ieklausieties, 40% - tas ir milzīgs skaits! Un 10% no smagiem ceļu satiksmes negadījumiem ir saistīti ar automašīnas tehnisko stāvokli. Līdz ar ko mēs, protams, varam un mums vajag domāt par liberalizāciju, bet tikai kontekstā ar ceļu satiksmes drošību."
Uz drošību atsaucas arī CSDD vadītājs Aksenoks. Viņaprāt, atverot tehniskās kontroles tirgu autoservisiem, ciestu kontroles kvalitāte, turklāt pastāvot arī korupcijas riski: "Mūsu viedoklis ir nemainīgs – mēs uzskatām, ka nevar vieni un tie paši veikt apskati un remontēt automobili.