Gustavs le Bons, runājot par pūļa psiholoģiju dažādos kontekstos, uzsver motivācijas nozīmi. Cilvēki, kuri ir ilgstoši apspiesti, kuru tieksmes pēc mīlestības un iekāres, varas, prestiža un atzinības, līdzjūtības un sapratnes tiek nomāktas un apspiestas - tie piedalās pūļa uzvedībā, veidojot to. Tādējādi ar savu rīcību indivīds pūlī uzvestos tāpat, kā viņš uzvestos viens pats, jo viņa motivācija saglabājas nemainīga – vērsties pret to, ko viņš uztver par savu apspiedēju. Te jāņem vērā, ka uzvedība, ko viņš būtu izrādījis, būdams viens, var izvērsties pārspīlēta pūļa situācijā.
“Lai viņi dara gultā, ko grib, bet kāpēc jābāžas visiem virsū ar saviem gājieniem?” Šī nostāja savu aktualitāti nav zaudējusi vēl arvien.
Tas liecina par divām iespējām: vai nu sprieduma izteicējs nesaprot Praida jēgu un nozīmi, vai arī nevēlas to saprast.
Ņemot vērā to, ka pagātnē LGBTI cilvēki bija izstumti no sabiedrības un homoseksuālas attiecības bija krimināli sodāmas, savas seksuālās identitātes atsvabināšanās no nenormālības kategorijas deva impulsu to atzīmēt, rīkojot kopienu saliedējošus svētkus, kurus šodien pazīstam ar apzīmējumu “praids” – kas angļu valodā nozīmē “lepnums”.
Atsaucoties uz le Bona norādi par to, ka pūļa situācijā indivīda uzvedība var izvērsties pārspīlēta, to redzam arī iepriekšējo Praidu kontekstā. Ierasto dzimumu klasifikāciju plūdena pārmaiņa vizuālā līmenī, kurā vīrietis izmanto sievieti raksturojošu atribūtiku un otrādi, var radīt apjukumu, neizpratni un/vai nepatiku tajā mūsu sabiedrības daļā, kuru prātos šīs robežas ir iezīmētas negrozāmi un akmenscieti. Tas ir cilvēciski un saprotami, kamēr vien šī neizpratne un nepatika nesāk balansēt uz likuma pārkāpšanas robežas vai jau neatrodas otrpus tai.