Lesbiešu vēstures konstruēšana Latvijas gadījumā pagaidām ir problemātiska, jo avotos atrodamas tikai informācijas druskas. Starpkaru Latvijas jurisprudencē lesbietes netika uzskatītas par subjektiem, tādēļ nav tradicionālo avotu, proti, savulaik ierosinātu krimināllietu, kādas ir pieejamas par homoseksuāļiem.
Lesbiešu attiecības toreiz skaidrotas gan modelī "mammucis un meita", gan neatkarības attiecībās, par ko liecina, piemēram, grafiķa Sigismunda Vidberga (1890–1970) vāka ilustrācija žurnālam "Eross" 1925. gadā. Tā piesaista ar lesbiešu pāra estētiku – zīmējumā uz divām zēniski slaidām sievietēm, aiz durvīm paslēpies, noskatās vīrietis.
Par mazāk labvēlīgu attieksmi pret sieviešu viendzimuma attiecībām liecina humorista Roberta Vizbuļa (1881–1960) dzejolis, kurā nosodāmās parādības – afēras un korupcija – 1926. gadā kariķētas kā lesbietes ("divas glumas dāmas"). Avīze "Pēdējā Brīdī" divu rīdzinieču attiecības nodēvēja par nenormālu mīlu, bet viņas pašas – par nenormālām dāmām. Viena no viņām bija bagāta koktirgotāja dzīvesbiedre, bet otra viņas dēļ atsaukusi saderināšanos ar kādu valsts ierēdni.
Sievietes bieži vakaros pastaigājušās Āgenskalna priedēs. Viena ģērbusies sieviešu kostīmā, otra – vīriešu sporta apģērbā ar žokejnīcu galvā. Tātad viena sievišķa, otra – vīrišķa.