Dzimtes šķērsošana Latvijā nebija kriminalizēta, tāpēc laikabiedru mēģinājumus to darīt prese aprakstīja salīdzinoši līdzjūtīgos vēstījumos, kas tika pasniegti kā individuāli dzīvesstāsti. Interseksuāļu gadījumi netika problematizēti kā sociāli jautājumi, jo uzmanību centrēja uz attiecīgā indivīda dzimuma identitāti, neminot seksualitāti. Savukārt transpersonu pieredžu aprakstos mājieni uz seksualitāti ir ietverti.
Piemēram, avīze "Rīts" 1935. gadā informēja, ka policija Vērmanes dārzā aizturēja kādu dīvaina izskata vīrieti, kurš draudzīgi pastaigājās ar diviem zviedru matrožiem. Policisti noskaidroja, ka aizturētais ir par vīrieti pārģērbusies 21 gadu veca sieviete, bet avīze neinformēja par tālāko. Tomēr par septiņām transpersonām starpkaru presē ir izstāstīti vairāk vai mazāk detalizēti dzīvesstāsti. Šie cilvēki bija pieņēmuši jaunus vārdus, kas nesakrita ar viņu dzimumu, tāpēc tas varētu liecināt par īpašas dzimuma identitātes apzināšanos.
Transpersonu dzīvesstāsti ir (re)konstruējami, balstoties uz Pētera/Millijas (laukstrādniece Trikātas pagastā), Alvīnes/Arvīda (strādnieks Valkā), Lūcijas/Žaņa (amatnieks Rīgā), Elzas/Pētera (laukstrādnieks Valmieras apriņķī), Tamāras/Sergeja (vidusšķiras pārstāvis Rīgā), Efīmijas/Efīmija (laukstrādnieks Ogresgala pagastā) un Rozālijas/Ēvalda (laukstrādnieks Lielaucē) dzīvesstāstu interpretācijām presē.