Līdz pat 2023. gadam uzņēmuma "Amazon" darbiniekiem jāsaskaras ar ellišķīgiem darba apstākļiem un incidentiem, kas noveduši pie pašnāvības mēģinājumiem. Starp 2013. gada oktobri un 2016. gada decembri uz "Amazon" noliktavām glābēji izsaukti vismaz 189 reizes. Zvanu iemesli – darbinieks, kuru nomāc pašnāvnieciskas domas, vai kāds, kurš mēģina atņemt sev dzīvību. Apkopotie publiski pieejamie glābšanas dienestu zvanu ieraksti atklāj šausminošu situāciju.
Cilvēkstāsti par situāciju "Amazon" noliktavās
"Tā ir elle. Cilvēki salūst katru dienu," atklāja Džeiss Kroučs, bijušais noliktavas darbinieks no Floridas štata. Viņš stāsta, ka darbā piedzīvojis emocionālu krīzi. Vīrietis liecina, ka izjutis "lielu mentālo slodzi, jo darbs pieprasa lielā ātrumā atkārtot vienu darbību 10 stundas pēc kārtas, četras vai piecas dienas nedēļā."
Operators: "Policija. Lūdzu?"
Zvanītājs: "Labdien, vēlējos izsaukt policiju uz "Amazon" noliktavu. Viena no mūsu darbiniecēm ieradusies uz darbu ar pašnāvības vēstuli, kas adresēta viņas bērniem."
Šie dati nāk no 46 noliktavām 17 ASV štatos – tā ir aptuveni ceturtdaļa no firmas noliktavām šajā valstī. Datu par pārējām noliktavām nav – vai nu nav šādu gadījumu, vai tie nav pienācīgi reģistrēti, vai arī firma atsakās sniegt prasītos datus.
Zvanītājs: Labdien, jums zvana Kriss no "Amazon" krīzes gadījumu nodaļas.
Operators: Labdien.
Zvanītājs: Mums steidzami nepieciešama neatliekamās medicīniskās palīdzības mašīna, lūdzu. Mūsu telpās ir pašnāvnieciski noskaņots darbinieks, kurš trīs vai četras reizes šovakar mēģinājis sevi savainot. Viņš ir gatavs doties līdzi mediķiem.
Operators: Ar ko viņš centās sagriezties?
Zvanītājs: Ar darbā izmantojamu papīra nazi.