Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Kāpēc jauno "airBaltic" lidmašīnu vietā bieži jālido ar citu valstu lidmašīnām? Skaidro aviokompānija

Foto: Zane Bitere/LETA

Lidošana ir lieliska, ja viss notiek lieliski. Diemžēl ar "airBaltic" reisiem pēdējā laikā ne vienmēr tā notiek. Cilvēks iegādājas biļeti lidojumam ar "airBaltic", internetā saskatās bildes ar jaunajām, modernajām, skaistajām "airBaltic" lidmašīnām, bet attopas citas valsts kompānijas jau palietotā lidaparātā, kur kāds galdiņš vai plauktiņš vēl ar "makgaivereni" salīmēts, lai turas kopā. Vilšanās! Kāpēc tā notiek?

Vairāki lidotāji sociālajos tīklos dalās ar pieredzi, kad cerētā un gaidītā "airBaltic" jaunā "Airbus" vietā nācies lidot ar citas valsts ne pirmā svaiguma lidmašīnu.

Ir lidotāji, kas novērtē, ka vispār var kaut kur aizlidot.

Citiem, savukārt, liekas, ka ir normāli īdēt par savu vilšanos sociālajos tīklos.

"airBaltic" komentārā "Apollo.lv" skaidro: "Šī gada vasaras lidojumu sezonā "airBaltic" īstermiņā nomā papildu lidmašīnas ar apkalpi no citām lidsabiedrībām. Šāda nepieciešamība radusies sakarā ar ražotāja "Pratt & Whitney" nespēju laikus veikt dzinēju apkopi.

Pašreiz dzinēju dēļ ārpus darba kārtības ir 11 lidmašīnas, bet šis skaits var pieaugt.

Pašreiz uz laiku no pat tikai vienas dienas (t.s. ad-hoc situācijas) līdz septiņiem mēnešiem tiek nomātas tādu lidsabiedrību lidmašīnas kā "XFly", "Carpatair", "DAT", "Titan", "Fly2Sky", "SmartLynx", "Cyprus Airways", "Smartwings", "Avion Express".

Pirms sadarbības līgumu noslēgšanas "airBaltic" veic katras lidmašīnas pilna apjoma tehniskās un kvalitātes pārbaudes, lai nodrošinātu pilnīgu klientu apmierinātību. Svarīgi uzsvērt, ka "airBaltic" sadarbojas tikai ar lidsabiedrībām, kas ir sertificētas atbilstoši Eiropas aviācijas drošības prasībām. Turklāt iznomāto lidmašīnu apkalpēm ir dotas detalizētas instrukcijas, lai nodrošinātu tikpat augstu apkalpošanas līmeni kā "airBaltic".

Vasaras sezonā "airBaltic" iznomā kopumā 14 "Airbus A220-300" modeļa gaisa kuģus Vācijas nacionālās lidsabiedrības "Lufthansa group" piederošajam "Eurowings" un "Swiss" un Skandināvijas lielākajai lidsabiedrībai SAS.

"airBaltic" iznomā savas lidmašīnas citiem pārvadātājiem, jo, to paredz noslēgtais ilgtermiņa līgums, par kura laušanu lidsabiedrībai būtu jāmaksā soda nauda.

Šis ir veids, kā kompānija iegūst papildu naudu uzņēmumam, jo "A220-300" modeļa lidmašīnas tiek izīrētas par lielāku summu nekā tās, ko īrē "airBaltic".""

"airBaltic" uzsver, ka lielākā daļa "airBaltic" pasažieru no Rīgas un pārējām lidsabiedrības bāzēm tiek pārvadāti ar "Airbus A220-300" lidmašīnām, taču kā jau minēts, dzinēja ražotāja "Pratt & Whitney" ierobežotajām iespējām laikus veikt dzinēju apkopi, "airBaltic" īrē papildu lidmašīnas, lai plānotie lidojumi netiktu atcelti un lidsabiedrības pasažieriem nebūtu jāmaina savi ceļojumu plāni.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu