Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Līdz ar 5. maršruta tramvaja sliedēm maina arī komunikācijas, kas paildzinās darbus

Būvniecības darbi 5. tramvaja maršruta posmā Slokas ielā.
Būvniecības darbi 5. tramvaja maršruta posmā Slokas ielā. Foto: Paula Čurkste/LETA

Līdz ar 5.maršruta tramvaja sliedēm Rīgā tiks nomainītas arī novecojušās komunikācijas, kas paildzinās darbus, stāstīja "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs.

Šodien tika atklāti pārbūves darbi 5.maršruta tramvaja sliežu ceļu posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam "Iļģuciems".

Divu kilometru garajā posmā "Rīgas satiksme" darbus veic Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansētā projektā. Darbus plānots pabeigt līdz šī gada beigām. Eiropas fondu finansējuma dēļ nav iespējams termiņu pagarināt.

Savukārt jau iepriekš iesāktie remontdarbi Slokas ielā, kur tiek mainītas tramvaja sliedes un komunikācijas aptuveni kilometru garā posmā, pēc līguma jāpabeidz 2024.gada pavasarī, bet iespējams, ka tos varēs pabeigt jau šogad. Sabiedriskā transporta kustība šajā posmā netiek pārtraukta, tur kursē gan tramvajs, gan autobusi. Šeit darbi tiek veikti par "Rīgas Satiksmes" līdzekļiem.

Abos Slokas ielas posmos tiek mainītas visas komunikācijas: gāzes vadi, ūdens vadi, lietus ūdens kanalizācija un citi. Tas darbu padara sarežģītāku, skaidroja Golubevs, ja būtu jāmaina tikai sliedes un kontakttīkls, tad darbus varētu pabeigt daudz straujāk. "Šeit komunikācijas ir ļoti vecas, un tā ir problēma, ar kuru saskaramies ikvienā remontdarbu vietā - nevar nomainīt tikai sliedes, ir jāmaina visas komunikācijas."

Kā ziņots, no 14.aprīļa 5. tramvajs kursē maršrutā "Imanta - Mīlgrāvis", bet posmā no galapunkta "Iļģuciems" līdz Jūrmalas gatvei tiek organizēts 5T autobusa maršruts "Iļģuciems - Botāniskais dārzs" un tramvaja kustība šajā posmā tiks slēgta.

Rīgā 5.tramvaja maršruta infrastruktūras pielāgošanu zemās grīdas tramvajiem veic AS "A.C.B.".

Būvdarbi tiek līdzfinansēti no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem projektā "Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem". Tajā bez 5. tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūves vēl plānots zemās grīdas tramvaja parametriem pielāgot 7. tramvaja līnijas infrastruktūru posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam "Ķengarags", kā arī pārbūvēt 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojumu.

Kopējās projekta izmaksas plānotas 55,2 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām jeb 38,78 miljoni eiro.

"Rīgas satiksme" ir Rīgas pašvaldībai pilnībā piederošs uzņēmums, kas 2021.gadā strādāja ar 161,117 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,1% mazāks nekā 2020.gadā. Savukārt kompānijas peļņa pieauga 3,1 reizi un bija 3,049 miljoni eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu