Pirmās formulas (F-1) komandas "Haas" vadītājs Gunters Štainers savā gaidāmajā grāmatā "Surviving to Drive" vēlreiz skarbi izteicies par Miku Šūmaheru.
"Dievs žēlīgs... Ar ko gan sākt?" "Haas" boss turpina "sist" Šūmaheru arī savā grāmatā
"Surviving to Drive" grāmatu plauktos nonāks 20. aprīlī, bet jau tagad publiski pieejami ir daži izgriezumi no Štainera garadarba.
Vienā no tiem "Haas" priekšnieks atskatās uz pagājušā gada sadarbību ar Miku Šūmaheru. "Haas" šķiršanās no vāciešu pilota nebija no neitrālākajām. Pagājušās sezonas izskaņā komanda publiskajā telpā izpelnījās plašu kritiku gan par Štainera un vienības īpašnieka Džīna Hāsa komentāriem, gan arī "Haas" ļoti aukstajam atvadām no Šūmahera aizvadītā gada pēdējās sacīkstēs.
Štainers vēl šosezon turpina visai kritiski izteikties par savu bijušo pilotu. Izņēmums nav arī gaidāmā grāmata, kura veidota no viņa piezīmēm sezonas gaitā.
"Esam nonākuši līdz Mikam. Dievs žēlīgs... Ar ko gan sākt? Kad pilots pirmo reizi noraksta mašīnu savas kļūdas dēļ, tu par to aizmirsti. Galu galā tā tas mēdz notikt. Kad tas notiek otro reizi, tu sāc domāt, ka kaut kas nav kārtībā," raksta Štainers.
"Haas" boss arī uzsver, ka avāriju izmaksas, lai arī būtisks, bet nav vienīgais aspekts, kas jāņem vērā.
"Viens ir izmaksas un mūsu iespējas izcīnīt punktus, bet, kā ar citu pilotu un apkārtējo apdraudēšanu? To neviens nepiemin," turpina "Haas" vadītājs.
Štainers arī norāda, ka viņam neesot bijis ko atbildēt, kad komandas valdes locekļi viņam jautājuši, kāpēc Miks atkal avarējis. Viņš arī atzīst, ka kļūdīties var jebkurš, bet, viņaprāt, Šūmahers pietiekami daudz neesot uzņēmies atbildību par saviem misēkļiem.
"Viņš runā tā, it kā nekas tāds nebūtu noticis. Ja tu kļūdies, atzīsti, ka kļūdījies, atvainojies un mēģini kļūt labāks. Mika attaisnojums avārijām bija lielāku risku uzņemšanās. Tas var būt avārijas iemesls, bet tas nav attaisnojums.
Ko viņš grib? Atļauju vairāk riskēt sacīkstēs, ar kurām viņš netiek galā? Tikpat labi viņš man varētu prasīt atļauju braukt. Tas, cik daudz pilots spēj izspiest no savas mašīnas, ir atkarīgs no viņa talanta un spējām. Mika pienākums ir saprast, kur jānovelk līniju. Viņš ir F-1 pilots, viņš startē autosporta virsotnē," norādīja Štainers.
Šūmahers šosezon F-1 nestartē, bet pēc aiziešanas no "Haas" viņu kā trešo pilotu savai komandai pievienoja "Mercedes" boss Toto Vulfs.
Šūmahers pagājušajā sezonā ar 12 punktiem ieņēma 16. vietu pilotu kopvērtējumā.