"Šajās vadlīnijās starp pamatprincipiem ir arī iespējamo interešu konfliktu deklarēšana, kā arī lēmumu pieņemšanas kompetences nodošana personām, kas nav iesaistītas procesā," skaidroja LOK juridiskā dienesta vadītājs Raitis Keselis.
Tāpat LOK juridiskā dienesta vadītājs norādīja, ka nacionālo olimpisko komiteju (NOC) vadītāji nevar būt valsts ieceltas amatpersonas un valstīm nevar būt tiešas ietekmes uz to darbību. SOK konstatējot valsts ietekmi uz nacionālajām komitejām un tās lēmumiem, kas pārkāpj NOC suverēno kompetenci, SOK var apturēt tās atzīšanu.
Jau ziņots, ka Saeimas Izglītības, zinātnes un kultūras komisijas Sporta apakškomisijas priekšsēdētājs Dāvis Mārtiņš Daugavietis (JV) aicinās LOK sniegt paskaidrojumu saistībā ar aizdomām par interešu konfliktu organizācijas vadībā, liecina deputāta ieraksts sociālajos tīklos.
Daugavietis uzsver, ka gaidīs paskaidrojumu, lai pārliecinātos par valsts piešķirtā finansējuma godprātīgu izlietojumu.
LOK prezidents Žoržs Tikmers noraida aizdomas par iespējamu interešu konfliktu, viņa dzīvesbiedrēm nonākot vienu un to pašu ar LOK saistītu uzņēmumu dalībnieku rindās, apgalvojot, ka varot saskatīt Latvijas Basketbola savienības (LBS) vēlmi īstenot pret viņu vērstu nomelnošanas kampaņu cīņā par ietekmi LOK.
LOK un LBS šajā nedēļas nogalē iesaistījās publiskā un konfliktējošā viedokļu apmaiņā pēc tam, kad Latvijas Televīzijas (LTV) "Sporta studijas" intervijā ar LOK prezidentu Žoržu Tikmeru atklātībā nāca informācija par viņa bijušo un esošo ģimenes locekļu iesaisti uzņēmos, kas sniedz pakalpojumos olimpiskajiem centriem.