Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Satiksmes pārvadu Sarkandaugavā rosina nosaukt par Daudersalas pārvadu

Tiek atklāts jaunais Sarkandaugavas pārvads
Tiek atklāts jaunais Sarkandaugavas pārvads Foto: Jānis Škapars/TVNET

Šomēnes satiksmei atklāto pārvadu Sarkandaugavā pār Saulkrastu virziena dzelzceļu rosināts nosaukt par Daudersalas pārvadu.

To ierosinājusi Rīgas vietvārdu un pilsētvides objektu nosaukumu komisija. Šāds ierosinājums esot tapis, jo komisija uzskata, ka pretējā gadījumā cilvēki sajauks pārvadu ar tiltu pār Sarkandaugavu uz Ganību dambja pirms Tilta ielas.

Par jauno pārvada nosaukumu nākamnedēļ lems Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja.

Kā ziņots, pārvada būvniecība tika sākta 2020.gada aprīlī un tā noslēdzās pērn rudenī, bet līdz pavasarim ieilga būves nodošana ekspluatācijā.

Pārvada garums bez nobrauktuvēm ir 454,4 metri. To veido septiņas atsevišķas laidumu konstrukcijas abos virzienos un divi pieslēgumi - pie Viestura prospekta un pie Tvaika ielas.

Paredzēts, ka jaunais pārvads būtiski uzlabos satiksmes plūsmu maģistrālajās ielās Sarkandaugavas apkārtnē, ievērojami samazinot sastrēgumus, kā arī dos iespēju novirzīt kravas transporta tranzītu no vietējām ielām.

Pārvada izbūvi Sarkandaugavā veica pilnsabiedrība "Personu apvienība "OTC", kurā ir apvienojušies trīs būvnieki - SIA "Binders," AS "LNK Industries" un "LT betons".

Sākotnēji Sarkandaugavas pārvada būvniecības izmaksas bija plānotas 42,5 miljonu eiro apmērā, no kuriem 27,15 miljonus eiro sedza no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, vienu miljonu eiro - no valsts budžeta, bet pārējo - no pašvaldības līdzekļiem.

Ņemot vērā sadārdzinājumu, kas radās Krievijas sāktā kara Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju ieviesto sankciju dēļ, Sarkandaugavas pārvada būvniecības izmaksas sasniedza 44 miljonus eiro. 

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu