Tāpat persona darbavietas datu bāzēs nesaistīti ar dienesta pienākumu pildīšanu bija nelikumīgi ieguvusi informāciju par citām personām. Šī persona sistemātiski bija pārkāpusi dažādus normatīvos aktus. Persona arī vairākkārt nebija ziņojusi valsts drošības iestādei par izmaiņām aptaujas lapā norādītajos datos.
VDD pārbaudes gaitā iegūtā informācija kopumā veidoja neuzticamas un negodprātīgas personas profilu, uz kuras gatavību un spēju nosargāt valsts noslēpumu saturošu informāciju nevar paļauties.
Personai speciālā atļauja bija izsniegta uz saīsinātu termiņu, jo VDD pārbaudes gaitā jau iepriekš personas darbībās konstatēja iespējamus riskus. Ģenerālprokurors arī šajā gadījumā VDD lēmumu liegt personai pieeju valsts noslēpumam atstāja negrozītu.
Ceturtajā gadījumā, līdzīgi kā trešajā, personai speciālā atļauja iepriekš bija izsniegta uz saīsinātu termiņu. Šoreiz VDD pārbaudes gaitā iegūtā informācija vairs nebija savienojama ar tiesībām piekļūt valsts noslēpumam.
Regulāri braucieni uz Krieviju, kontaktēšanās ar personām no noziedzīgajām aprindām, iespējama iesaiste noziedzīgās darbībās, neskaidri finanšu darījumi, nedeklarēti dāvinājumi, sistemātiska tiesību normu un morāles principu neievērošana, neziņošana par izmaiņām aptaujas lapā norādītajos datos - tie bija iemesli, kuru dēļ personai atkārtota speciālās atļaujas izsniegšana tika atteikta.
Piektajā gadījumā personai pieeja valsts noslēpumam tika liegta saistībā ar regulāriem braucieniem uz Baltkrieviju, klasificētas informācijas uzglabāšanas un aprites noteikumu pārkāpumiem, neskaidras izcelsmes ienākumiem un uzkrājumiem, neziņošanu par izmaiņām aptaujas lapā, kā arī nepatiesas informācijas sniegšanu valsts drošības iestādei.