Līdz ar izmaiņām Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) vairs nenoteiks dabasgāzes tarifus saistītajiem lietotājiem, tomēr tā uzraudzīs, vai dabasgāzes tirgotājs, izsakot universālā pakalpojuma piedāvājumu, būs ievērojis visus normatīvos noteiktos universālā pakalpojuma piedāvājuma nosacījumus.
KEM skaidro, ka ir nepieciešams regulējums, kas nosaka, kas un kā piegādās dabasgāzi mājsaimniecībām, kuras līdz šim pirka dabasgāzi par regulētu cenu, kā arī, lai izvairītos no lielām dabasgāzes tirgus cenas svārstībām dabasgāzes brīvā tirgus pirmajos mēnešos, nepieciešams noteikt maksimālo dabasgāzes cenu, kas tiktu sākotnēji piemērota tiem lietotājiem, kuri 1.maijā vēl nebūs izvēlējušies dabasgāzes tirgotāju.
KEM norāda, ka šobrīd publiskais tirgotājs AS "Latvijas gāze" sniedz arī pēdējās garantētās piegādes pakalpojumu, tāpēc nepieciešams izstrādāt regulējumu, kas nodrošina šī pakalpojuma sniegšanu un vienlaicīgi motivē lietotāju pēc iespējas ātrāk noslēgt dabasgāzes tirdzniecības līgumu ar kādu no dabasgāzes tirgotājiem.
Universālā pakalpojuma mērķis ir līdzsvarot lietotāju un tirgotāju intereses un nodrošināt, ka papildu dažādiem tirgus produktiem, kas ļautu katram lietotājam atrast savam dabasgāzes lietošanas profilam piemērotāko risinājumu, visiem lietotājiem būtu pieejams arī standartizēts dabasgāzes piedāvājums. Universālais pakalpojums paredz nodrošināt lietotāju ar fiksētu cenu sešiem mēnešiem un tiesībām izbeigt līgumu jebkurā brīdī bez līguma izbeigšanas maksas. Savukārt, lai nodrošinātu, ka universālais pakalpojums piemērots gan lietotājiem, kas dabasgāzi izmanto ēdiena pagatavošanai, gan lietotājiem, kas dabasgāzi izmanto apkurei, regulējumā paredzēts, ka universālo pakalpojumu tirgotājam ir tiesības diferencēt atkarībā no patēriņa profila.