Brīvostas pārstāvji norāda, ka tendences industrijā liecina, ka globālajā kruīza segmentā tradicionālo ekskursiju vietā aizvien palielinās pieprasījums pēc unikāla, personiskāka tūrisma piedāvājuma kruīzu pieturvietās.
"Riga Cruiseship Agency" kruīzu kuģu apkalpošanas vadītājs Jānis Vilciņš norāda, ka aug interese par autentisku pieredzi krastā, iespēju satikties un komunicēt ar vietējiem iedzīvotājiem, daudz personiskāk iepazīt vietējās tradīcijas, kultūru un visu interesanto, ko var piedāvāt. "Riga Cruiseship Agency" aktīvās kruīzu kuģu sezonas laikā kuģu pasažieru apkalpošanai nodrošina darbu vairāk nekā 200 dažāda veida piegādātājiem - gidiem, transporta uzņēmumiem, muzejiem, restorāniem un citiem tūrisma pakalpojumu sniedzējiem.
Zeltiņš skaidro, ka Rīgā un reģionā ir labs, konkurētspējīgs piedāvājums. "Laikā, kad globālā industrija, kas ik gadu akumulē ne mazāk kā 30 miljardus dolārus, aktīvi meklē jaunus maršrutus, tai skaitā, alternatīvu Pēterburgai, un ir gatava daudz vairāk tērēt galamērķos, būtu īpaši svarīgi, lai mēs visi, tai skaitā, arī pilsēta un valsts tūrisma organizācijas šobrīd izpildītu visus mājasdarbus, lai ieinteresētu jaunas kruīza kompānijas un varētu piedāvāt pēc iespējas plašāku, unikālu tūrisma piedāvājumu," pauž Zeltiņš, uzsverot, ka kruīza kuģu industrija ir turīga nozare, kur mērķtiecīgi strādājot, arī finansiāli ieguvēji var būt visi - pilsēta, tūrisma un pakalpojuma nozare un valsts kopumā.