Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

"airBaltic" atbild uz Vitenberga pausto par iegādātajiem luksusa elektroauto (1)

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Paula Čurkste/LETA

Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) nosodīja aviokompānijas "airBaltic" rīcību, līzingā iegādājoties dārgus 2022. gada izlaiduma "Audi e-tron" elektroauto. Uzņēmums mikroblogošanas vietnē "Twitter" ir komentējis, kādēļ izvēlēti šie auto. 

"2022. gada maijā "airBaltic" publiski izziņoja plānu pakāpeniski ieviest elektrisko automašīnu floti zemes operāciju un citu departamentu vajadzību nodrošināšanai.

Reaģējot uz Satiksmes ministrijas un satiksmes ministra Jāņa Vitenberga paziņojumu, lidsabiedrība šobrīd gatavo visu nepieciešamo dokumentāciju šīs situācijas skaidrošanai.

"airBaltic" turpina īstenot pārskatāmu darbību, un informācija par plānoto elektrisko automašīnu floti ir brīvi pieejama lidsabiedrības ilgtspējas pārskatā latviešu valodā. Novecojušā autoparka nomaiņa veikta saskaņā ar uzņēmuma korporatīvās pārvaldības principiem iepirkuma procedūras ceļā.

Izvēle par labu pašreizējām automašīnām pamatojama ar to atbilstību ilgtspējas prasībām, kā arī finansiāli izdevīgiem līzinga nosacījumiem. 

"Apollo.lv" jau vēstīja, ka satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) nosoda aviokompānijas "airBaltic" rīcību saistībā ar dārgu 2022. gada izlaiduma "Audi e-tron" elektroauto iegādi līzingā. Tādēļ ministrs pieprasīs skaidrojumu "airBaltic" padomei, norāda ministra padomniece komunikācijas jautājumos Aļona Zandere.

"Es neesmu pret elektrauto iekļaušanu uzņēmuma autoparkos, bet man nav saprotams, kāpēc ir jāiegādājas dārgi luksusa elektroauto, īpaši laikā, kad sabiedrība kopumā piedzīvo finansiālas grūtības. Ikreiz kā uzņēmums saskāries ar krīzi, valsts ir ieguldījusi milzu summas, lai tikai aviokompāniju varētu turpināt veiksmīgi darboties.

Tagad, kad cilvēki cīnās par izdzīvošanu, domājot, kā samaksāt kārtējo komunālo maksājumu rēķinu vai kur ņemt naudu, lai nosegtu milzīgās procentlikmes par kredītiem, lasīt ziņās par 12 jaunu luksusa auto iegādi, kas katra izmaksā teju 100 tūkstošus eiro, ir nepieņemami," norāda ministrs.

Vitenbergs uzsver, ka "airBaltic" savā darbībā būtu jāatspoguļo labas pārvaldības principi, strādājot efektīvi un katru nopelnīto eiro izmantojot maksimāli lietderīgi.

Ministrijā norāda, ka "airBaltic" pagājušajā gada sākumā noslēdzis līgumu par 12 elektroauto iegādi. Uzņēmums to pamato ar ilgtspējas mērķiem, panākot nulles oglekļa dioksīda (CO2) emisijas daudzumu līdz 2050. gadam.

Jau ziņots, ka "airBaltic" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 500,17 miljoni eiro, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā 2021. gadā, bet kompānijas zaudējumi samazinājās 2,5 reizes - līdz 54,219 miljoniem eiro.

Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 2,03%.

Šobrīd notiek konkurss uz jaunu "airBaltic" padomes locekļu amatiem.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu