Otrdienas, 21. marta, rītā pamatīgi sastrēgumi novēroti Rīgā, Maskavas forštates mikrorajonā, novēroja portāls TVNET.
FOTO ⟩ Otrdienas rītā Maskavas forštatē novērots neparasti liels sastrēgums
Liels sastrēgums novērots Maskavas un Jersikas ielu krustojumā pie viesnīcas "Dodo Hotel".
Tur automašīnu rinda stiepusies pat augšā uzkalnā līdz Jersikas un Ludzas ielu krustojumam.
Dodoties tālāk centra virzienā novērots vēl lielāks sastrēgums Maskavas un Katoļu ielu krustojumā. Šajā vietā visas automašīnas stāvēja uz vietas visas Katoļu ielas garumā.
Dodoties vēl tālāk pa Katoļu ielu, šajā rajonā sastrēgumi ir no visām pusēm. Šo ainu ļoti skaidri un gaiši var novērot navigācijas lietotnē "Waze". Piemēram, ja dzīvojat tirdzniecības centra "Mols" rajonā, tad kājām līdz centram ir aptuveni 25 minūtes. Savukārt, mērojot šo pašu distanci ar automašīnu, laiks pārsniedz 30 minūtes.
Iespējams, tas saistīts ar satiksmes ierobežojumiem Gogoļa ielā, kas savieno Rīgas centru ar Maskavas forštati, kā arī remontdarbiem Lāčplēša ielā. Tā rezultātā iedzīvotājiem ir jāmeklē citi veidi, kā no forštates un tālākajiem rajoniem, tajā skaitā Ķengaraga, tikt uz galvaspilsētas centru.
No 11. marta Centrālās stacijas apkārtnē ieviesti papildu satiksmes ierobežojumi, kas saistīti ar "Rail Baltica" integrēšanu Rīgas centra infrastruktūrā, līdz ar ko tiks slēgta satiksme Gogoļa ielas posmā.
Transportlīdzekļu satiksme tiks slēgta Gogoļa ielas posmā no 13. janvāra ielas līdz Turgeņeva ielai. Minētajā ielas posmā sabiedriskā transporta satiksme, kā arī piekļūšana privātīpašumiem tiks saglabāta.
Līdztekus jaunajiem satiksmes ierobežojumiem, spēkā paliek arī iepriekš ieviestās izmaiņas, ar kurām iespējams iepazīties te.
Transporta satiksmes organizācija šādā kārtībā plānota līdz 2023.gada rudenim. Jaunā "Rail Baltica" dzelzceļa pārvada pār Gogoļa ielu būvniecības darbus plānots pabeigt šī gada beigās.
Sākot ar nakti uz 8.martu līdz pat 2023. gada rudenim gājēju pārvietošanās tiek organizēta tikai Gogoļa ielas pārvada austrumu pusē jeb blakus Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai. Gogoļa ielā tiks saglabāta ielas līmeņa gājēju pāreja pie Gaiziņa ielas. Gājēju ērtībām tiks ierīkota papildu pagaidu zemes līmeņa gājēju pāreja starp staciju un universālveikalu "Stockmann".
Transportlīdzekļu satiksme tiks organizēta tikai pa Gogoļa ielas austrumu pusi jeb Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pusē. Šajā zonā virzienā uz pilsētas centru līdz pārvadam tiks saglabātas divas joslas - tuvāk Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai paredzēta josla privātajam autotransportam, kurpretim sabiedriskais transports pārvietosies pa ielas vidējo joslu tāpat kā līdz šim, abām joslām saplūstot pārvada zonā.
Sabiedriskā transporta pieturas "Centrāltirgus" (virzienā uz centru) atrašanās vieta paliek nemainīga un atradīsies Gogoļa ielas vidū īpaši izveidotā "saliņā".
Gogoļa ielā tiks paredzēta iespēja gājējiem ielu šķērsot ielas līmenī.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.
Es vienkārši nesaprotu, kā tik mazā pilsētā kā Rīga (ja salīdzinām ar citu valstu galvaspilsētām) var būt tādi korķi!? 4,2km jābrauc 40 minūtes! 40!!!!!
— Ance (@ancesmagare) March 21, 2023
Jūs pieduraties???