Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Krievijas lidsabiedrības gatavojas apturēt vietējā ražojuma lidmašīnas

Raksta foto
Foto: Media_works/Shutterstock

Krievijas aviokompānijas gatavojas pārtraukt lidojumus ar reģionālajām lidmašīnām SSJ-100 aizdedzes sveču deficīta dēļ. Tās tiek izmantotas Krievijas un Francijas dzinējos "SaM146", vēsta ārvalstu mediji. 

"IrAero" ģenerāldirektora vietnieks Vladimirs Panfilovs brīdinājis, ka daļēja SSJ-100 lidmašīnu izmantošanas apturēšana varētu notikt jau tuvākajā laikā, bet pēc tam iespējama "pilnīga lidojumu izbeigšana ar šāda tipa lidmašīnām".

Panfilovs norāda - amerikāņu aizdedzes sveču deficīts, kas radies sankciju dēļ, "apdraud lidojumu grafika izpildi, kā arī apdraud sociāli nozīmīgu reisu veikšanu".

Problēmu apstiprinājušas arī sešas aviokompānijas, kas ekspluatē SSJ-100 lidmašīnas.

Krievijas rūpniecības sektors piedāvājis vairākus variantus, ar ko aizstāt amerikāņu aizdedzes sveces, bet pagaidām neviens no tiem nav sertificēts.

Saistībā ar to pārvadātāji vasarā varētu samazināt ar SSJ-100 lidmašīnām veikto reisu skaitu.

Aizdedzes sveču deficīts ir novērojams pat lielākajam "SuperJet" operatoram - lidsabiedrībai "Rossiya", kas ietilpst "Aeroflot" grupā. Šā iemesla dēļ pavasarī – vasarā tiks izmantotas vien 40% no 76 lidsabiedrības rīcībā esošajām "SuperJet" lidmašīnām.

Pārstāvji uzsver, ka pašlaik tiek aktīvi strādāts pie nozīmīgāko “SuperJet” detaļu importa aizstāšanas.

Krievijas Rūpniecības un tirdzniecības ministrija apgalvo, ka Krievijas aizdedzes sveču analogi jau tiek ražoti, tāpēc lidsabiedrības cer, ka jau drīzumā problēmas tiks atrisinātas.

"Rosteh" pārstāvji uzskata, ka tiek darīts viss, lai Krievijas iedzīvotāji varētu turpināt lidot ar SSJ-100 lidaparātiem, kas ir galvenā reģionālo aviokompāniju flotes sastāvdaļa.

Lidmašīna "Sukhoi SuperJet-100" tika izstrādāta kopā ar 20 aviobūves nozares līderiem visā pasaulē.

Turboventilatoru dzinējus "SaM146" līdz sankciju ieviešanai ražoja kompānija "PowerJet", kas ir krievu "ODK-Saturn" un franču "Safran Aircraft Engines" kopuzņēmums.

Tāpat vairākas dzinēju komponentes piegādājusi ASV kompānija "Unison Industries", tostarp arī aizdedzes sveces. Pēc vairāku avotu teiktā, sveces paredzēts mainīt ik pēc 1000 cikliem (pacelšanās-nosēšanās).

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu