Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Gogoļa ielas posmā ieviesti papildu satiksmes ierobežojumi

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Paula Čurkste/LETA

No sestdienas, 11. marta, Centrālās stacijas apkārtnē tiek ieviesti papildu satiksmes ierobežojumi. Tie saistīti ar "Rail Baltica" integrēšanu Rīgas centra infrastruktūrā, tādēļ tiks slēgta satiksme Gogoļa ielas posmā, norāda Rīgas dome.

Transportlīdzekļu satiksme tiks slēgta Gogoļa ielas posmā no 13. janvāra ielas līdz Turgeņeva ielai.

Minētajā ielas posmā sabiedriskā transporta satiksme, kā arī piekļūšana privātīpašumiem tiks saglabāta.

Līdztekus jaunajiem satiksmes ierobežojumiem, spēkā paliek arī iepriekš ieviestās izmaiņas.

Transporta satiksmes organizācija šādā kārtībā plānota līdz 2023. gada rudenim. Jaunā "Rail Baltica" dzelzceļa pārvada pār Gogoļa ielu būvniecības darbus plānots pabeigt šī gada beigās.

Sākot ar nakti uz 8. martu līdz pat 2023. gada rudenim, gājēju pārvietošanās tiek organizēta tikai Gogoļa ielas pārvada austrumu pusē jeb blakus Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai. Gogoļa ielā tiks saglabāta ielas līmeņa gājēju pāreja pie Gaiziņa ielas. Gājēju ērtībai tiks ierīkota papildu pagaidu zemes līmeņa gājēju pāreja starp staciju un universālveikalu "Stockmann".

Transportlīdzekļu satiksme tiks organizēta tikai pa Gogoļa ielas austrumu pusi jeb Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pusē.

Šajā zonā virzienā uz pilsētas centru līdz pārvadam tiks saglabātas divas joslas - tuvāk Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai paredzēta josla privātajam autotransportam, kurpretim sabiedriskais transports pārvietosies pa ielas vidējo joslu tāpat kā līdz šim, abām joslām saplūstot pārvada zonā.

Sabiedriskā transporta pieturas "Centrāltirgus" (virzienā uz centru) atrašanās vieta paliek nemainīga un atradīsies Gogoļa ielas vidū īpaši izveidotā "saliņā".

Gogoļa ielā tiks paredzēta iespēja gājējiem ielu šķērsot ielas līmenī.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028. gada līdz 2030. gadam.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu