Bezmaksas produkti no luksusa zīmoliem, ielūgumi uz stilīgiem pasākumiem, daudz naudas – tā lielai daļai cilvēku no malas izskatās influencera darbs. Kā tad ir īstenībā? Ko nozīmē būt influencerim, stāsta Beta Beidz (Beāte Bērziņa).
"Negrasos dzīvot, lai strādātu." Beta Beidz par savu influenceres karjeru (12)
Vai influencera dzīve patiesi ir nebeidzama ballīte? "Manā pieredzē – tā arī ir. Gan bezmaksas produkti, gan ielūgumi ieripo vairāk, nekā es zinu, ko ar tiem iesākt, bet vai tas paskaidro jautājumu, ko nozīmē būt influencerim? Es teiktu, ka nē. Tas drīzāk parāda to, kuras kompānijas seko līdzi mārketinga tendencēm un kurām kompānijām ir budžets, aktuāla kampaņa vai izmisums pareklamēties," saka influencere Beta Beidz. Viņa gan uzsver – tā ir viņas individuālā pieredze, influencēšanas metodēm un apjomiem limitu nav.
"Vienmēr esmu bijusi stingri pārliecināta, ka negrasos dzīvot, lai strādātu.
Man svarīgāka ir puķu ostīšana. Tāpēc jau skolas laikā sapratu, ka darīt kaut ko piecas dienas nedēļā, katru nedēļu un katru gadu – tas padarīs mani nožēlojamu, vismaz kamēr nav izdevies atrast to īsto un vienīgo dzīves aicinājumu, kam atdoties pilnībā," stāsta Beta.
"Influencera darbs ir lieliski piemērots, jo varu būvēt savas dienas, kā pašai tīk. Ja pamostos ar sajūtu, ka šodien esmu tukša, izdaru nepieciešamo komunikācijā ar aģentūrām vai klientu, publicēju iepriekš apstiprinātu saturu un pārējo laiku izmantoju, lai piepildītu sevi, cerībā, ka nākamajā dienā man jau būs, ko dot pasaulei.”
Beta par savu veiksmes atslēgu nosacīti uzskata darbošanos latviešu valodā. "Nosacīti, jo paliek jautājums, kas būtu, ja to pašu laiku un enerģiju ieguldītu saturā angļu valodā.
Es nebeigšu skandināt, ka Latvijā jebkurš var kļūt slavens, atliek tikai darīt.
Latvijas tirgus ir niecīgs; lielākās valstīs mākslinieki cīnās ar lielo konkurenci. Ir grūti tikt pamanītam un iekarot patērētāju sirdis, bet šeit tas ir elementāri.
Atliek radīt vienu dziesmu un tevi jau atskaņos vairākos vadošajos radio. Ja šis ir tas brīdis, kad man jāiedvesmo lasītājs, es ieteiktu sākt darīt! Un nebaidīties no izgāšanās un apkaunojuma. Ar laiku visi aizmirsīs tavu robusto sākumu un novērtēs tavu radošo tagadni," iesaka Beta.
Viņa atzīst – karjera sociālajos tīklos ir arī veiksmes faktors, bet bieži vien viss, kas vajadzīgs, ir viens slavens video, tāpēc viņas ieteikums ir nebaidīties no trakām, pat stulbām idejām un klikšķu medībām, jo tā var piesaistīt cilvēku uzmanību. "Nevajag aizmirst, ka sociālie tīkli ir darbs ar cilvēkiem, un cilvēkiem patīk, ja ar viņiem draudzējas. Esi patiess. Nebaidies teikt, ko domā, pat ja to nekur iepriekš neesi dzirdējis, jo var gadīties, ka tur, ārā, ir vēl tūkstošiem cilvēku, kas domā tieši tāpat, bet nav uzdrīkstējušies par to runāt skaļi," aicina Beta.