Tas deklarācijas pārbaudes procesā novērsīs nevajadzīgas domstarpības un paātrinās pārmaksātā nodokļa atmaksas procesu.
Pienākums apdrošināšanas sabiedrībām pēc pieprasījuma sniegt VID informāciju par fiziskajai personai atlīdzināto un nesegto medicīnas un ārstniecības pakalpojuma daļu saskaņā ar konkrētu attaisnojuma dokumentu 2020. gada nogalē tika iestrādāts likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" un stājās spēkā par 2022. taksācijas gadu un turpmākajiem gadiem.
Tiem cilvēkiem, kuriem pašiem nav pietiekamu prasmju vai pieredzes EDS lietošanā, palīdzēt sagatavot deklarāciju var ģimenes locekļi. Tāpat ģimenes locekļi savu radinieku attaisnotos izdevumus var iesniegt savā deklarācijā. Deklarācijā var iekļaut vecāku, vecvecāku, bērnu, mazbērnu un arī laulāto attaisnotos izdevumus par ārstniecību un izglītību, kā arī izglītības un ārstniecības izdevumus par savām māsām un brāļiem, kuriem ir noteikta 1. vai 2. grupas invaliditāte.
Ir arī iespēja pierakstīties uz VID klātienes apmeklējumu kādā no VID klientu apkalpošanas centriem, zvanot pa tālruni + 371 67120005. Iespējams arī doties uz tuvāko valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru, kur darbinieki sniegs pilnvērtīgu palīdzību deklarācijas aizpildīšanā EDS. Ierodoties klātienē, līdzi jābūt personu apliecinošam dokumentam (pase vai ID karte). Ja cilvēks izmanto internetbanku - internetbankas lietotājvārdam un parolei, lai varētu pieslēgties VID EDS.
Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) ir pieejams arī jauns e-pakalpojums "Gada ienākumu deklarācijas pieņemšana". Tas paredzēts cilvēkiem, kuriem pašiem nav pietiekamu prasmju vai pieredzes EDS lietošanā. Lai saņemtu šo e-pakalpojumu, cilvēkam jāierodas kādā no VPVKAC un jāaizpilda atļauja jeb speciālpilnvara konkrētā pakalpojuma pieteikšanai. Tādējādi pats klients nekļūst par EDS lietotāju, bet klienta vārdā šo pakalpojumu, proti - Gada ienākumu deklarācijas iesniegšanu EDS, veic pilnvarotais VPVKAC darbinieks.