Gan pirms trim nedēļām, gan februāra sākumā, kad pēdējo reizi Rīgas ostā ienāca tankkuģis "NS Point", gan šonedēļ pie "Pars termināla" rindā pārsvarā gaida degvielas vedēji ar Ukrainas numuriem.
Viens no kravas auto šoferiem no Ukrainas "Nekā personīga" stāsta, ka degvielu ved no daudzām vietām – Lietuvas, Polijas, Bulgārijas, Rumānijas. Bet uz jautājumu, vai Ukrainā drīkst pārdot Krievijas degvielu, viņš atbild: "Nekur neraksta, ka tā ir Krievijas".
Līdz 5. februārim Krievijas degvielas ievešana Eiropā nebija sankciju pārkāpums. Taču aizdomas izraisīja "Nekā personīga" rīcībā nonācis kvalitātes sertifikāts, ko saņem degvielas pircēji. To it kā izdevis uzņēmums "Orlen Lietuva".
Raidījums vaicāja kompānijai, vai ievestie naftas produkti tiešām saistīti ar viņiem. Uzņēmums "Orlen" apalvoja, ka dokuments ir viltojums.
"Naftimpeks" uz jautājumiem par sertifikātu neatbildēja, bet "Pars termināls" uz mājas lapā norādīto tālruņa numuru nebija sazvanāms. Šonedēļ raidījums devās uz "Pars termināla" mītni ostā, kur žurnālistiem tika pateikts, ka viņiem būtu jārunā ar vadību - Aigaru Reķi.
Muitā iesniegtie dati liecina, ka degviela ir Krievijas izcelsmes. To ieveda legāli un ar atbilstošiem kravas pavaddokumentiem.
SIA "PARS termināls" valdes loceklis Aigars Reķis raidījumam saka: "Naftas produktu izcelsme nav noteikta. Nav mums izcelsmes sertifikāta uz viņu, ienāca no Krievijas. Abi kuģi ir deklarēti attiecīgajām iestādēm, viss, kā pienākas, kā tas ir prasīts."