Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Rīgā tiks pārbūvēta 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojuma tramvaja infrastruktūra

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Zane Bitere/LETA

Uzņēmums "Rīgas satiksme" februāra beigās sāks būvniecību 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā, vēsta uzņēmuma pārstāvji. 

Būvprojekts paredz 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā esošo tramvaja infrastruktūras, tas ir, sliežu ceļu, kā arī tramvaja kontakttīkla pārbūvi.

Būvdarbu zonā ir sešu sliežu ceļu krustojums ar sešām pārmijām, kur visas tiks nomainītas pret automātiskajām.

Pirms sliežu ceļu pārbūves teritorijā tiks mainītas arī apakšzemes inženiertehniskās komunikācijas - lietus ūdens kanalizācijas sistēma un sakaru tīkli. Secīgi tiks sākta sliežu ceļu konstrukcijas izbūve.

Krustojumā ar pilsētas ielām sliedes tiks izbūvētas uz dzelzsbetona plātņu konstrukcijas, kas ne vien paaugstinās ieklātās virsmas un sliežu nodiluma izturību pie lielas satiksmes intensitātes (ieskaitot smago transportu kā autobusus, trolejbusus un citu transportu) un samazinās uzturēšanas izmaksas ekspluatācijas laikā, kā arī samazinās autotransportam krustojuma šķērsošanas laiku, tādējādi uzlabojot krustojuma caurlaidību. Lai tramvaju gaitā mazinātu sliežu ceļu vibrācijas un trokšņus, sliedes pie plātnēm pielīmēs ar speciālu troksni un vibrāciju slāpējošu, kā arī elektroizolējošu materiālu.

Būvdarbu laikā tramvaju kustība netiks apturēta, bet apbraukšanai novirzīta pa blakus esošajiem tramvaja sliežu ceļiem.

Darbus plānots organizēt četros posmos. Detalizētāk par satiksmes organizācijas jautājumiem visu darbu etapu laikā sabiedrība tiks informēta atsevišķi.

Būvdarbus plānots pabeigt 2023. gada rudenī.

Būvdarbi 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā tiek līdzfinansēti ar Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda projekta "Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem" līdzekļiem.

Projektā bez krustojuma pārbūves vēl plānots zemās grīdas tramvaja parametriem pielāgot 7. tramvaja līnijas infrastruktūru posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam "Ķengarags" un 5. tramvaja līnijas infrastruktūru posmā no Jūrmalas gatves un Slokas ielas krustojuma līdz galapunktam "Iļģuciems".

Tāpat projektā plānots atjaunot četras un izbūvēt vienu apakšstaciju, visas aprīkojot ar elektroiekārtām, ar mērķi nodrošināt atbilstošu jaudas padevi zemās grīdas tramvaja kustības nodrošināšanai.

Kopējās projekta izmaksas plānotas 55,2 miljoni eiro, savukārt ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām, tas ir, 38,78 miljoni eiro.

Līgums par būvdarbu veikšanu 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojuma būvdarbiem noslēgts 2022. gada nogalē, iepirkuma rezultātā par saimnieciski izdevīgāko tika atzīts piedāvājums no ceļu būves firmas SIA "Binders", kas arī veiks būvniecības darbus.

"Rīgas satiksmes" apgrozījums pērn deviņos mēnešos bija 122,593 miljoni eiro, kas ir par 1,9% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, bet kompānijas peļņa samazinājās 3,2 reizes - līdz 1,801 miljonam eiro.

"Rīgas satiksme" nodrošina pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem Rīgā, kā arī apsaimnieko autostāvvietas pilsētas ielu malās. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome. "Rīgas satiksmei" pieder kapitāldaļas kompānijās SIA "Rīgas karte" (51%) un SIA "Rīgas acs" (100%).

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu