Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

Brazīlija nogremdējusi savu lielāko karakuģi. Tas bija pilns ar azbestu un toksiskiem materiāliem (8)

Raksta foto
Foto: Twitter/WarMonitors

Brazīlija ir nogremdējusi savu lielāko karakuģi "São Paulo A12" Atlantijas okeānā par spīti vides organizāciju brīdinājumiem, ka tas bijis pilns ar azbestu un toksiskiem materiāliem, vēsta "The Guardian".

Kā paziņoja Brazīlijas flote, "plānota un kontrolēta nogremdēšana notika vēlā pēcpusdienā" piektdien, 3. februārī, 350 km attālumā no Brazīlijas krasta Atlantijas okeānā.

Šajā apgabalā dziļums ir aptuveni 5000 metri, teikts flotes paziņojumā.

Lai gan aizsardzības amatpersonas ziņoja, ka kuģis tiks nogremdēts "drošākajā zonā", vides aizstāvji šo lēmumu kritizēja, uzsverot, ka kuģis satur azbestu, toksisku materiālu, kas bieži sastopams 20. gadsimtā ražotajos kuģos.

Tas varētu izskaloties ūdenī un piesārņot jūras barības ķēdi, brīdina vides aizstāvji.

Brazīlijas varas iestādes uzstāja, ka labāk ir nogremdēt kuģi ar nolūku, nevis ļaut tam nogrimt pašam.

Jūras spēki paziņoja, ka ir izvēlējušies nogrimšanas vietu, ņemot vērā "kuģošanas un vides drošību" un "ietekmes uz sabiedrības veselību, zvejas darbībām un ekosistēmām mazināšanu".

"São Paulo A12" tika uzbūvēts 1950. gadu beigās Francijā. Franču flote ar to kuģoja 37 gadus. Sešdesmitajos gados kuģis piedalījās Francijas pirmajos kodolizmēģinājumos Klusajā okeānā.

Tas tika izvietots Āfrikā, Tuvajos Austrumos un bijušajā Dienvidslāvijā no 1970. līdz 1990. gadiem.

Brazīlija iegādājās 266 metrus garo aviācijas bāzes kuģi par 12 miljoniem dolāru 2000. gadā. 

2005. gadā uz tā izcēlās ugunsgrēks, paātrinot vecā kuģa norietu.

Jau vēstījām, ka kuģis tika pārdots Turcijas metāllūžņu uzņēmumam, lai to izjauktu. Augustā tika sākts ceļš uz Turciju, taču tam tika liegta ieceļošana.

Karakuģis devās atpakaļ uz Brazīliju, bet septembrī tam tika liegta piestāšana Pernambuko štata krastā, aizbildinoties ar "augsto risku" videi. Piecus mēnešus kuģis bezmērķīgi riņķoja gar Brazīlijas piekrasti.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu