Valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu finansējums ik gadu tiek noteikts samērā standartizēti, iepriekšējā gada sākuma līguma apmērā, nevērtējot faktisko pacientu pieprasījumu, izmaksu pieaugumu jeb tarifu atbilstību faktiskajām izmaksām, piemēram pacientu ēdināšanas izdevumi, ārstēšanās intensīvajā terapijā, neapmaksāta asins komponenšu iegāde un citām izmaksām, tādējādi apgrūtinot pakalpojumu sniegšanas plānošanu un valstiski resursu optimizāciju.
Līdz ar to nav iespējams efektīvi uzlabot pakalpojumu pieejamību un mazināt rindas uz plānveida pakalpojumiem, jo esošais finansējuma piešķiršanas modelis jau ilgstoši ir neatbilstošs faktiski sniegtajam pakalpojumu apjomam iepriekšējā gadā, pauž slimnīcas.
Slimnīcas ilgstoši ir akumulējošas finansējuma deficītu, tomēr šobrīd nodrošināt slimnīcu darbību vairs nav iespējams, nesamazinot plānveida pakalpojumu grozu vai nevirzot priekšlikumus alternatīviem apmaksas pakalpojumu modeļiem.
Saglabājoties nepietiekamam finansējumam, slimnīcas būs spiestas ierobežot plānveida pakalpojumu sniegšanu,
kas, savukārt, palielinās pacientu skaitu, kuriem būs nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība. Slimnīcas uzskata, ka, samazinoties plānveida pakalpojumu pieejamībai, Latvijas iedzīvotāju veselības stāvoklis pasliktināsies un katrs pacients, kas tādēļ neatliekamā kārtā nonāks slimnīcā, veselības aprūpes sistēmai izmaksās dārgāk un vēl vairāk palielinās plānveida pakalpojumu nepieejamību.
Oficiālajā vēstulē klīniskās universitātes slimnīcas atkārtoti apstiprina, ka ir gatavas sniegt atbalstu, konsultācijas, kā arī deleģēt pārstāvjus papildu informācijas sagatavošanai, kā arī dalībai darba grupās, lai kopīgi ieviestu izmaiņas veselības aprūpes pakalpojumu finansēšanas kārtībā.