Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) šajā nedēļā parakstīja rīkojumu par Civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas sistēmas tematiskās komitejas izveidošanu, lai izvērtētu sistēmas efektivitāti un uzlabošanu, vēsta Valsts kanceleja.
Izveidota komiteja Civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas sistēmai
Tā ir pirmā tematiskā Ministru kabineta komiteja, par kuru veidošanu valdība vienojās janvāra vidū.
Kariņš skaidro, ka Ministru kabineta tematisko komiteju ieviešana dažādu starpnozaru jautājumu sekmīgai risināšanai veicinās kopīgo darbu pie valdības galvenā mērķa īstenošanas - plašas ekonomikas transformācijas. Pirmā Ministru kabineta tematiskā komiteja izveidota, lai koordinēti risinātu jautājumus civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas jomā.
Saskaņā ar rīkojumu par Civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas sistēmas tematiskās komitejas vadītāju ir iecelts iekšlietu ministrs Māris Kučinskis (AS),
bet par komitejas locekļiem - finanšu ministrs Arvils Ašeradens (JV), aizsardzības ministre Ināra Mūrniece (NA), klimata un enerģētikas ministrs Raimonds Čudars (JV), ekonomikas ministre Ilze Indriksone (NA), veselības ministre Līga Meņģelsone, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Māris Sprindžuks (AS), zemkopības ministrs Didzis Šmits (AS), satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) un kultūras ministrs Nauris Puntulis (NA).
Šīs tematiskās komitejas galvenais uzdevums ir civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas sistēmas darbības efektivitātes izvērtēšana un uzlabojumu piedāvāšana. Tāpat tai ir jāizvērtē apmācību procesa efektivitāte, kā arī jāpārskata valsts un pašvaldību institūciju savstarpējā sadarbība un rīcība krīzes situācijās.
Civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas sistēmas tematiskās komitejas vadītājam ir ne retāk kā reizi pusgadā jāinformē Ministru kabinets par viņa vadītās tematiskās komitejas darba gaitu.