Latvijā līdz 5. februārim atļauts ievest naftas produktus ar KN kodu 2710, ja:
ir uzrādīts līgums, kas līdz 2022. gada 24. jūnijam ir ticis paziņots Eiropas Komisijai;
tiek veikts vienreizējais darījums, kas izpildīts pirms noteiktā termiņa (5. februāra).
Personām, kas pilnvarotas kārtot šādu kuģu muitas formalitātes, ienākot kuģiem ostā, par Krievijas izcelsmes vai no Krievijas ievestiem naftas produktiem ar KN kodu 2710 muitas iestādē ir jāuzrāda līgumi, kas attiecīgi ir tikuši paziņoti Eiropas Komisijai, vai vienreizējo darījumu līgumi. Ja neizpildās prasības par līgumiem, krava tiek noraidīta (līdz 05.02.2023.)."
Saeimas Ārlietu komisijas priekšsēdētājs Rihards Kols (NA) norāda: "Tās aplēses, ko mēs redzam par naftas un gāzes embargo, Krievijai iet garām ikmēneša ieņēmumi ap 250 miljardiem dolāru.
Protams, viņi meklēs visus iespējamos veidus, lai tās plūsmas vienā vai otrā virzienā nodrošinātu. Vienmēr būs tādi, kas šīs situācijas izmantos, un iespēju ļoti labi nopelnīt."
Jau vēstīts, ka šomēnes "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums saņēma licenci darbam Igaunijas teritorijā. Uzņēmumam tur parādījās niša pēc tam, kad Igaunija pieņēma politisku lēmumu, ka valsts kompānijas vairs neapkalpos kravas uz un no Krievijas.
"Nekā personīga" Armandam Sadauskim īsziņā lūdza komentēt informāciju, ka vismaz vienā no kuģiem uzrādīts "Orlen Lietuva" sertifikāts. Viņš atbildēja, ka šādas ziņas ir kļūdainas un "kuģī vestajai kravai nav nekādas saistības ar "Orlen"".