Igaunijas Jūrnieku neatkarīgā arodbiedrība (EMSA) pirmdien organizēto brīdinājumu streiku uz prāmju kompānijas "Tallink" kuģiem vērtē kā veikmīgu.
Igaunijas jūrnieki uz "Tallink" prāmjiem sarīkojuši streiku
Stundu ilgais brīdinājuma streiks pirmdien notika uz trim "Tallink" prāmjiem un tajā piedalījās 176 cilvēki, kas ir vairāk nekā puse no tiem, kuriem tika atļauta dalība streikā, liecina EMSA apkopotā informācija.
Arodbiedrības priekšsēdētājs Jiri Lembers teica, ka streikā piedalījās ne tikai arodbiedrības biedri, bet arī citi prāmju apkalpes locekļi, kas, viņaprāt, apliecina, ka lielākā daļa kuģu darbinieku atbalsta arodbiedrības izteiktās prasības par algu paaugstinājumu. Pēdējo nedēļu laikā atbalstu EMSA prasībām un sarunām ar "Tallink" ar parakstu apliecinājuši vairāk nekā 350 darbinieku.
Ceturtdien EMSA informēja "Tallink Grupp" un tās meitasuzņēmumus "Hansaliin" un "HT Laevateenindus" par pirmdien plānoto brīdinājuma streiku,
"Tallink" streiku vērtēja kā nelikumīgu un vērsās tiesā pret arodbiedrību. Harju apriņķa tiesa pirmdien pieņēma prasību izskatīšanai.
Igaunijas Arodbiedrību konfederācija otrdien nosodīja tādu uzņēmuma rīcību, ko raksturoja kā agresīvus centienus panākt, ka darbinieki neaizstāv savas tiesības likumā noteiktā kārtībā.
Kā norāda arodbiedrība, darba devēja nodrošinātais 7-10% algas palielinājums divu gadu laikā nav darbiniekiem pieņemams, jo ir pieaugusi dzīves dārdzība un sarukusi reālā alga.
Arodbiedrība informēja, ka sarunas par kolektīvo līgumu sākušās septembra beigās. Šajā laikā arodbiedrībai bijušas septiņas tikšanās ar "Tallink" pārstāvjiem, tomēr EMSA vērtējumā darba devējam nav nopietnas vēlmes izprast darbinieku argumentus, ka "Tallink" darbinieku algas ilgstoši atpaliek no vidējās algas pieauguma Igaunijas darba tirgū un inflācijas, kas pērn tuvojās 20%.
Savukārt "Tallink" preses pārstāve Katri Linka paziņoja, ka EMSA decembrī negaidīti un vienpusēji pārtraukusi sarunas par kolektīvo līgumu un lūdza publiskā vidutāja iesaisti.
Viņa uzsvēra, ka no 1. janvāra, pamatojoties uz divpusējo līgumu ar jūrā strādājošajiem darbiniekiem, algas ir palielinātas 87% šo darbinieku un noslēgto līgumu par algas palielinājumu skaits turpina pieaugt.
EMSA savukārt norādīja, ka individuālu līgumu parakstīšana pēc darba devēja ierosinājuma nenozīmē, ka darbinieki neatbalsta vispārējus algu nosacījumu uzlabojumus, kādus ierosina arodbiedrība.
2022. gadā "Tallink" pārvadāja 5 462 085 pasažierus, kas ir par 84,4% vairāk nekā 2021. gadā. Tāpat pērn pārvadāti 819 229 pasažieru transportlīdzekļi, kas ir par 36,1% vairāk nekā pirms gada, bet kravu pārvadājumi auguši par 11% līdz 409 769 kravas vienībām.
"Tallink Grupp" veic pārvadājumus ar prāmjiem Baltijas jūrā, izmantojot zīmolus "Tallink" un "Silja Line".
Uzņēmuma akcijas kotē Tallinas fondu biržas oficiālajā sarakstā. Lielākais akcionārs ir Igaunijas investīciju kompānija "Infortar", kam pieder 40% "Tallink Grupp" akciju.