Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

Nesen klajā laists mākslīgā intelekta projekts nopietni apdraud "Google" pozīcijas

Raksta foto
Foto: PK Studio/Shutterstock

Mākslīgā intelekta laboratorijas "OpenAI" projekts "ChatGPT" nopietni apdraud "Google" biznesu, jo to savā labā vēlas izmantot "Microsoft" ar savu meklēšanas rīku "Bing", vēsta laikraksts "Forbes".

Novembra beigās "OpenAI", kā dibinātāju vidū ir arī Īlons Masks, laida klajā savu jaunāko projektu – "ChatGPT", kas ļauj mākslīgajam intelektam atbildēt uz jautājumiem, palīdzēt ar vēstuļu un eseju rakstīšanu, kā arī palīdz rediģēt kļūdas programmatūras kodos.

Nedēļu pēc "ChatGPT" nākšanas klajā tam bija vairāk nekā viens miljons lietotāju. "OpenAI" plāno tikai audzēt apgriezienus – 2023. gadā kompānija plāno saņemt 200 miljonu dolāru lielus ienākumus.

"ChatGPT" pašlaik tiek uzskatīts par vienu no profesionālākajiem mākslīgā intelekta projektiem, kas ļauj sniegt atbildes saprotamā valodā. Tas piesaistījis vairāk lietotāju uzmanību, nekā "Google" vai "Meta" izstrādātie projekti. Visiem trim ir viena problēma – tie var sniegt ļoti maldinošu un nepatiesu informāciju.

Tas, kas atšķir "ChatGPT" no pārējiem projektiem, – tas ātri sniedz atbildes uz jautājumiem un lietotājam nav nepieciešams izmantot informācijas meklēšanu internetā, kas ļoti uztrauc "Google".

Tagad par sadarbību ar "ChatGPT" paziņojusi "Microsoft" – tās meklēšanas rīks "Bing" jau gadiem ilgi atrodas tumšā "Google" ēnā. 

2021. gadā "Google" sāka testēt savu mākslīgā intelekta projektu "LaMDA" (valodas modelis dialoga veidošanai). 

2022. gada vasarā "LaMDA" kļuva pieejams lietotājiem. Tie, kuri vēlējās, varēja reģistrēties īpašā lietotnē un saņemt piekļuvi jaunajam projektam. Tomēr realitātē "Google" vismaz pašlaik vēlas saglabāt savu tradicionālo meklēšanas rīku, neaizstājot to ar mākslīgo intelektu.

Tādā gadījumā "Google" nāktos atteikties no digitālajām reklāmām, kas 2022. gada pirmajos trīs ceturkšņos sastādīja 78% no uzņēmuma 54 miljardus dolāru lielajiem ienākumiem.

Ieviešot mākslīgo intelektu informācijas meklēšanā, "Google" riskē zaudēt reputāciju, jo 92% no informācijas internetā tiek meklēti ar "Google".

"ChatGPT" parādīšanās ir radījusi "Google" zināmas bažas.

"Microsoft" vēl 2018. gadā centās radīt savu mākslīgo intelektu "Tay", taču tas nebija sekmīgi. 

Tagad "Microsoft" vēlas izmantot šo produktu savā labā. Jau martā uzņēmums varētu atjaunināt savu meklēšanas rīku "Bing", tam pievienojot alternatīvu atbilžu atrašanas veidu, nepiedāvājot tradicionālās mājaslapu saites. Kā tas faktiski izskatīsies, pagaidām nav skaidrs. 

"OpenAI" izstrādāto produktu izmantošana kopā ar "Bing" ļaus "Microsoft" aktīvāk konkurēt ar "Google". Laika gaitā "ChatGPT" var kļūt par pilnvērtīgu "Google Knowledge Graph" alternatīvu. Tā ir "Google" zināšanu bāze, kas ļauj meklētājam nekavējoties atrast dažādas atbildes, un tā tiek nepārtraukti papildināta, izmantojot interneta skenēšanu un lietotāju atsauksmes.

"Microsoft" gan nevēlas pilnībā mainīt "Bing" funkcionalitāti. Ja korporācija tomēr izvēlēsies spert soli tālāk, tā varēs piedāvāt daudz vairāk iespēju, ko sniedz mākslīgais intelekts. 

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu