Šodienas redaktors:
Marina Latiševa
Iesūti ziņu!

"Ziemassvētku vecītim šogad neiet labi." Stāsts par tēvu un dēlu aizkustina miljonus (3)

Raksta foto
Foto: Sam Teale Productions/Ekrānuzņēmums/Facebook.com

Sociālajos tīklos izplatās alternatīva Ziemassvētku reklāma, kuru radījusi jauna mākslinieku grupa Anglijā, vēsts raidsabiedrība BBC. Reklāmas galvenie varoņi ir jauns vīrietis, kurš zaudējis sievu, un viņa dēlēns. Zaudējuma sāpēs un naudas trūkuma apstākļos vīrietis tomēr izdomā, kā Ziemassvētkus dēlam padarīt īpašus.

Video režisors divdesmit gadus vecais Sems Tīls stāsta, ka vēlējies radīt kaut ko tādu, kas atspoguļotu krīzi, kādu šajos Ziemassvētkos rada dzīves dārdzība.

Viņš saka: "Video vēstījums ir: Ziemassvētkus rada, nevis nopērk."

Video uzņemts Tīla dzimtajā pilsētā Klekhītonā, un tajā redzama viņa bijusī skola, vietējā frizētava, parks un kapsēta, kurā apglabāts viņa vectēvs.

Vienā no ainām, kas filmēta frizētavā, frizieris jautā puisītim, kādu dāvanu viņš vēlas saņemt Ziemassvētkos. Puisēns nopietni atbild: "Ziemassvētku vecītim šogad neklājas labi."

Kā var redzēt klipā, jaunais tēvs ne tikai apraud mirušo sievu, bet arī nonācis naudas grūtībās – vakariņas tētis pasniedz tikai dēlam; kad puika, silti sasegts, aizmieg savā gultiņā, vīrietis izslēdz elektrību visā mājā, nogriež apkuri... Tumsā sēžot, uzmācas izmisums, kādu pazīst daudzi. Bet tad... Rodas arī kāda ideja. 

Video režisors Sems Tīls stāsta, ka videoklipā ir attēlota skaudrā realitāte, ar ko šajos Ziemassvētkos saskaras daudzas ģimenes dzīves dārdzības un krīzes apstākļos. Režisors saka – viņš cer, ka cilvēki uztvers klipa vēstījumu, ka Ziemassvētki - tas ir par cilvēkiem, ar kuriem jūs esat kopā, un par zaudētajiem mīļajiem, ar kuriem esat kopā domās un atmiņās. 

Režisors atzīst, ka tādu reakciju uz videoklipu viņš nebija gaidījis. Kopš publicēšanas video dažu dienu laikā ir vairāk nekā septiņi miljoni skatījumu "Facebook" un līdzīgs skatījumu skaits vietnē "TikTok". Viņš ar gandarījumu atzīmē, ka video komentāru sadaļas sociālajos tīklos kļuvušas par savu veida kopienām, kur cilvēki dalās savos stāstos un vēlas ziedot, lai palīdzētu citiem.

Šogad ir īpaši svarīgi attēlot "īsto Ziemassvētku realitāti", uzskata video režisors.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu