No ceturtdienas, 2. decembra, uz Vidzemes šosejas (A2) darbu sāk elektroniskās ceļazīmes, pavēstīja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC).
Uz Vidzemes šosejas sāk darboties mainīgās elektroniskās ceļazīmes
Elektroniskās ceļazīmes atrodas uz valsts galvenā autoceļa Rīga-Sigulda-Veclaicene posmā no 14,7 kilometra līdz 191,5 kilometram.
Kā skaidro LVC, ceļazīmēs, kas ir aprīkotas ar dažādiem sensoriem un apvienotās vadības sistēmā, tiks attēlota informācija par braukšanas apstākļiem atbilstošu maksimālo braukšanas ātrumu, satiksmes brīdinājumi, piemēram, slidenu ceļu, stipru vēju vai miglu un tamlīdzīgi.
Informācija ceļazīmēs mainīsies atkarībā no faktiskajiem braukšanas apstākļiem uz ceļa,
kurus noteiks līdzās autoceļam uzstādītās ceļa meteoroloģiskās stacijas un satiksmes plūsmas uzskaites iekārtas.
LVC arī norāda, ka elektroniskajās ceļazīmēs iespējams attēlot arī citu autobraucējiem saistošu informāciju, piemēram, braukšanas laiku līdz noteiktai vietai, brīdinājumus par remontdarbiem vai sastrēgumiem ceļa posmā, autoceļa temperatūras mērījums vai citas īsas satiksmes ziņas.
Kā uzsver LVC, ja maināmās informācijas ceļazīmes nedarbojas, ir jāievēro ceļa satiksmes noteikumi un atļautais ātrums ir tāds pats kā visur ārpus apdzīvotām vietām - 90 kilometri stundā.
Ceļazīmes uzstādītas projektā "SMART E263/E77", kuru LVC īsteno kopā ar Igaunijas transporta administrāciju.
Kopumā projekta uz Vidzemes šosejas Latvijā uzstādītas četras jaunas ceļa stāvokļa monitoringa kameras, 22 objektos jaunas elektroniskās ceļa zīmes, vienā vietā pārcelta un modernizēta, bet divās vietās uzstādītas jaunas ceļa meteoroloģiskās stacijas. Visas uzstādītās ceļa zīmes ir pieslēgtas Satiksmes informācijas centra satiksmes vadības sistēmai.
Kā norāda LVC, Igaunijā projekta ietvaros ar elektroniskajām ceļazīmēm aprīkots posms no Tallinas uz Tartu. Gan Latvijā, gan Igaunijā ar elektroniskajām ceļazīmēm aprīkotie posmi ir ar lielu satiksmes intensitāti. Tie savieno Eiropas austrumu reģionus ar ostām Tallinas un Rīgas tuvumā.
Projekta īstenošanas laiks ir no 2020. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 30. novembrim. Tā kopējās attiecināmās izmaksas ir 2,6 miljoni eiro, tostarp Latvijas partnera daļa ir 1,26 miljoni eiro, no kuriem 8% līdzfinansēti no Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzekļiem.