Pirmā lielā krīze saimniecībā notika ap 2015. gadu. Uz īsu brīdi pazuda elektrība, un izsita iekārtas no ierindas.
Uzņēmējs apgalvo, ka avārija radīja 70 000 eiro zaudējumus.
"Bija izsisti iekšējie korķi, nenostrādāja aizsardzība, neiestartējās ģenerators un recirkulārā aizgāja postā viss sagatavotais vaislas materiāls, stores nobriedinātas ikru ņemšanai, inkubācijas cehā jau bija salikti mazuļi," saka Bērziņš.
Apdrošināšanas kompānija atteica kompensāciju un teica, lai uzņēmums tiesājas ar "Latvenergo".
Regulators veica mērījumus un secināja, ka tīklā ir kritumi, bet tie atbilst pakalpojuma normām. LAD bija saprotošs un pagarināja uzraudzības periodu, tā dodot vēl pāris gadus projektā norādīto mērķu sasniegšanai.
Projekta noteikumi paredzēja, ka zivsaimniecības pārdošanas apjomam gadā jāsasniedz 100 000 eiro. Sākoties pandēmijai, LAD konstatēja, ka firmai tas nav izdevies.
Pandēmijas laikā tirdzniecība strauji samazinājās, jo Bērziņu uzņēmuma klienti ir restorāni Rīgā un Alūksnē. LAD pagājušā gada nogalē nolēma līgumu ar Bērziņu uzņēmumu lauzt un pieprasīja atmaksāt visu ieguldīto Eiropas finansējumu.
LAD Zivsaimniecības un valsts atbalsta departamenta direktors Rinalds Vācers skaidro: "Mēs gājām pretī atbalsta pretendentam vairākas reizes projekta uzraudzības laikā, un samazinājām būtiski - trīs reizes - sasniedzamos rādītājus, lai nebūtu jāpieņem šāds lēmums par finansējuma atprasīšanu, bet pagājušā gadā, vērtējot 2020. gada atskaiti, secinājām, ka šie rādītāji joprojām nav sasniegti, viņi ir kritiski zemi."
Jau pēc līguma laušanas LAD Zivsaimniecības daļas vadītājs pats bijis SIA "GMS" teritorijā. Vizīte fiksēta audioierakstos, kuros dzirdams, ka saimnieks stāsta par to, kā pandēmija ietekmējusi viņa uzņēmumu.