Pēdējā laikā iedzīvotāji neapmierināti ar uzņēmuma "Latvijas gāze" komunikāciju, tostarp daļai ir liela neizpratne par gāzes izlīdzinātajiem maksājumiem, ziņo LTV raidījums "Panorāma".
"Es acīmredzot izdarīju nepareizu izvēli." Taupīgai iedzīvotājai šoks par pēdējo gāzes izlīdzināto maksājumu
Ilze ar ģimeni dzīvo divstāvu mājā un apkurē izmanto dabasgāzi. Māju apsilda taupīgi – dienas laikā uztur 20 grādu lielu temperatūru, nakts laikā zemāku. Pirms energoresursu cenu straujā pieauguma, mēnesī par gāzi maksāja ap 80 - 100 eiro mēnesī. Šovasar bija jau 200 un 400 eiro. Taču izlīdzinātais maksājums par oktobri bija īsts šoks – 800 eiro.
"Tā kā nekādas prognozes, kādi tad šie rēķini varētu būt, kā tas viss kopumā izskatīsies, nebija, jā, es acīmredzot izdarīju nepareizu izvēli. Un nevarēju novērtēt, cik liels šis izlīdzinātais maksājums varētu būt," stāstīja Ilze.
Tā kā "Latvijas gāze" izlīdzināto maksājumu saviem klientiem piedāvā tikai līdz nākamā gada marta beigām, tad arī izlīdzināšanas periods, ja gāze tiek izmantota apkurei, ir nevis viens gads, bet līdz martam atlikušie mēneši. Arī klientiem, kuri maksā gāzes izlīdzināto maksājumu, pienākas valsts energoresursu atbalsts. Taču tā piemērošanas nosacījumi Ilzei nav skaidri.
"Es jūtos apmulsusi. Es jūtos slikti. Es jūtos slikti kā patērētājs, kurš lieto šo pakalpojumu, jo redzu, ka uzņēmums ar mani nesarunājas cieņpilni un rada man sajūtu, ka tur vispār nav vēlmes, lai es saprastu, kas tur ir uzrakstīts.
Lai es atmestu ar roku. Lai es nedarītu kaut ko. Lai es tieku bīdīta kāda konkrēta lēmuma virzienā," stāstīja sieviete.
"Latvijas gāzes" mājaslapas sadaļā par izlīdzināto maksājumu teikts, ka tiem klientiem, kuri kvalificējas valsts atbalstam, izlīdzinātais maksājums būs noteikts bez tā. Taču klienti var būt droši, ka piešķirto atbalstu saņems pilnā apmērā.
LTV vērsās pie "Latvijas gāzes". Rakstiskā atbildē "Latvijas gāzes" Mājsaimniecību departamenta vadītāja Diana Tivča norādīja, ka valsts atbalsta apmēru apkures klienti redzēs savos gala pārskatos, ko viņi saņems aprīlī. Tas tiks piemērots, pamatojoties uz faktisko mēneša patēriņu atbalsta periodā.
Taču iedzīvotāju neapmierinātība nav saistīta tikai ar komunikāciju par izlīdzināto maksājumu, proti, vairāki uzņēmuma klienti sūdzējušies, ka pēc tam, kad tika slēgts klientu centrs Rīgā, "Latvijas gāzi" esot ļoti grūti sazvanīt. Šai situācijai uzmanību ir pievērsis PTAC. Iestādē nav apmierināti ar veidu, kā uzņēmums komunicē ar saviem klientiem par izlīdzinātajiem maksājumiem. "Cilvēkiem liekot darīt kādas noteiktas darbības, bet faktiski cilvēks to nemaz nevar izdarīt, jo patērētājs faktiski nevar komunicēt ar šo komersantu, jo viņš īstenībā cilvēkiem nav pieejams. Tā, ka to mēs saskatām kā lielu problēmu.
Iespējams, tieši tas, ka cilvēks nevar komunicēt ar uzņēmumu arī nozīmē to, ka viņš īsti nesaprot šīs te ziņas," uzsvēra PTAC vadītāja Baiba Vītoliņa.
Rakstiskā atbildē "Latvijas gāzes" pārstāve Tivča piekrita ka uzņēmuma sasniedzamība ir apgrūtināta. Tāpēc kopš oktobra uzņēmums ir piesaistījis ārpakalpojumu, lai šo sasniedzamību palielinātu. Līdz ar to jautājumi par izlīdzinātā maksājuma saglabāšanu tiek risināti, norādīja Tivča.
Līdz šim PTAC ir saņēmis 90 konsultāciju pieprasījumus un astoņas oficiālas sūdzības par "Latvijas gāzes" komunikāciju un ir sācis vērtēt uzņēmuma komercpraksi.
Jau vēstīts, ka 25.augustā publiskais tirgotājs "Latvijas gāze" paziņoja, ka šā gada 15.septembrī stāsies spēkā izmaiņas publiskā tirgotāja norēķinu kārtībā par dabasgāzi mājsaimniecībām, paredzot, ka izlīdzinātā maksājuma norēķinu veidu saviem klientiem vairs nepiedāvās. Turpmāk visiem jauniem mājsaimniecību klientiem publiskais tirgotājs piedāvās uzreiz saņemt ikmēneša rēķinu, savukārt esošiem mājsaimniecību klientiem norēķinu veida maiņa notiks pakāpeniski līdz šā gada nogalei.
Savukārt šī gada 6.septembrī valdība apstiprināja grozījumus, kas paredz, ka "Latvijas gāzes" klienti līdz nākamā gada 31.martam varēs izvēlēties veikt norēķinus par patērēto dabasgāzi pēc izlīdzinātā vai ikmēneša maksājuma.
Plašāk LTV sižetā: