Juris skaidro, ka vajadzējis "ieklikšķināties" reklāmā ziņotajā interneta saitā – uzreiz viss kļūtu skaidrs, par atkritumiem runa! Un piebilst: "Tā ir - tikai tad, kad problēma burtiski pieklauvēs pie mūsu pašu durvīm, šajā gadījumā - atkritumu čupas izvēle mūsu pagalma tuvumā - tikai tad mēs sāksim par to domāt."
Kārlis piebilst: "Par poligonu kā tādu neprotu spriest, bet kāpēc 2022. gadā joprojām informācija par tādu ir dodama krievu valodā? 32 gadus šī valsts ir neatkarīga bijusi. Ja kāds joprojām neprot valsts valodu, tad pats vainīgs, bet nav visiem pārējiem jādejo līdzi viņa stabulei!"
Signe paskaidro: "Ilma, tas ir joks, lai pievērstu uzmanību atkritumu problēmai!"
Atkritumi (un patiesība) nāk gaismā
Kā nākusi, tai aizgājusi reklāmas kampaņas pirmā daļa. Reklāmisti to sauc par "tīzeri" – tam jāpievērš uzmanība, jāpakaitina, jāuzkarsē publika un tad... Ta-dam! Nāk pati kampaņa, vēlams, nogāž visus no kājām ar savu spēku un iedarbīgumu un sniedz visas atbildes uzkurinātajai un ieintriģētajai tautai.
Nu... Pabijusi internetā, liftos, televīzijā, radio, vārdu sakot, vērienīgi izplosījusies, reklāmas pirmā daļa pārvērtusies par koši krāsainu, bet idejiski pilnīgi neizteiksmīgu lapu ar nosaukumu "Samazini atkritumus". Pērc mazāk, lieto ilgāk un labo, pārdod vai atdod pirms izmet, šķiro... Simtreiz dzirdēts. Un tas bija viss? No kājām, šķiet, nevienu šīs vispārzināmās patiesības negāž.
Kampaņas pasūtītājs ir "Getliņi Eko". Šodien sarīkotajā preses konferencē SIA "Getliņi Eko" izglītības projektu vadītāja Inese Avota bilda, ka Latvijā lielākajā atkritumu poligonā Ropažu novadā piecu līdz septiņu gadu laikā atkritumus izvietot vairs nevarēs. Jā, problēma. Tāpēc bija vajadzīga šī, jādomā, ne pārāk lētā (mūsu laikos izvietot reklāmu visos medijos ir greznība!) reklāma?