Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Samazinās šoferu skaits, kuri regulāri ved auto uz apkopi pie speciālista

Automašīnas. Ilustratīvs attēls.
Automašīnas. Ilustratīvs attēls. Foto: Evija Trifanova/LETA

Par 6% samazinājies autovadītāju skaits, kuri regulāri savu auto ved uz apkopi un apskati pie speciālista, tā vietā izvēloties auto tehniskajam stāvoklim sekot līdz paši, liecina "Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa" dati.

Vairāk nekā puse - 51% respondentu - regulāri ved auto uz apkopi un apskati pie zinoša un uzticama speciālista, kas ir par 6% mazāk nekā pērn, kad to darīja 57%, savukārt 40% autovadītāju šogad atzīst, ka automašīnas tehniskajam stāvoklim seko līdzi pašu spēkiem.

Tāpat šogad 24% autovadītāji norāda, ka ikdienā rūpējas par sava auto tehnisko stāvokli, piedomājot pie sava braukšanas stila un paradumiem, kas ir par 9% mazāk nekā pērn, kad to darīja 33% aptaujāto autovadītāju.

Vienlaikus 7% uzskata, ka, lai auto uzturētu kārtībā, pietiek ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehnisko apskati, liecina "Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa" dati.

"Drošas braukšanas skolas" vadītājs Jānis Vanks norāda, "ka autovadītājiem joprojām ir ļoti atšķirīga izpratne par to, ko nozīmē rūpēties un uzturēt auto kārtībā. Autovadītāji bieži nepievērš pietiekamu uzmanību riepu nodilumam, brauc ar neatbilstošu bremžu stāvokli vai ignorē problēmas balstiekārtā."

Viņš skaidro, ka, "ja braucam uz servisu tikai tad, kad ir patiesi liela problēma, kas liedz braukt vispār vai acīmredzami rada bīstamību, patiesībā darām to pārāk vēlu. Patiesībā uzmanība jāpievērš arī detaļām, jo pat aizdomīgas skaņas var liecināt, ka radusies kāda problēma."

Vienlaikus aptaujas dati liecina, ka sievietes biežāk ved savu auto uz apkopi un apskati pie zinoša un uzticama speciālista (55%), nekā vīrieši (48%), savukārt vīrieši attiecīgi biežāk paši seko līdz sava auto tehniskajam stāvoklim (48%), nekā sievietes (30%).

Tāpat, lai saudzētu auto, pie sava braukšana stila un paradumiem biežāk piedomā autovadītāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem (35%), bet vismazāk to dara šoferi vecumā no 40 līdz 49 gadiem (17%).

Arī pagājušā gada aptaujā jaunākie autovadītāji visbiežāk norādīja, ka piedomā pie sava braukšanas stila un paradumiem - 2021.gadā šādu atbildi sniedza 47% autovadītāju 18 - 29 gadu vecumā.

Tāpat pērn auto tehniskajam stāvoklim paši sekoja līdz visvairāk Kurzemes autovadītāji - vairāk nekā puse (51%), bet šogad visbiežāk šādu atbildi sniedza Latgales autovadītāji (48%).

"Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss" ir bezalkoholiskā alus "Carlsberg 0.0" pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu un pētījumu centru "Norstat". Pētījumā, kas veikts aprīlī, piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptaujas ietvaros respondenti varēja izvēlēties vairākus atbilžu variantus. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu