Īrijas lielākās lidsabiedrības "Ryanair" vadītājs Maikls O’Līrijs prognozē, ka nākamgad biļešu cenu kāpums ir neizbēgams, ņemot vērā degvielas pieaugošās cenas, tomēr biļešu cenu kāpumam nevajadzētu būt pārmērīgi lielam, vēsta Īrijas nacionālā raidorganizācija RTÉ.
Lidsabiedrības "Ryanair" vadītājs prognozē, cik liels varētu būt biļešu cenu kāpums nākamgad
O’Līrijs pauda, ka pašlaik lidsabiedrībai ir labas finansiālās pozīcijas, un kompānija ir rezervējusi lidojumiem nepieciešamo degvielu līdz pat nākamā gada aprīlim. Šīs degvielas cena ir aprēķināta, ņemot vērā naftas cenu par 64 dolāriem par barelu.
"Tas mums ļaus piedāvāt klientiem zemākas biļešu cenas [nekā konkurentiem]," sacīja O’Līrijs.
"Ryanair" vadītājs sacīja: "Tāpēc uzņēmums stabili aug. Mums bija ļoti spēcīga vasara. Ja nebūtu bijušas problēmas ar kovida ierobežojumiem vai Ukrainas karu, tad šogad mēs būtu pārvadājuši ap 166 miljoniem pasažieru."
Viņš norādīja, ka konkurentiem lielākā problēma ir tā, ka lidojumiem rezervētā degviela iepirkta par lielākām cenām, tādēļ arī jārēķinās ar lielāku cenu kāpumu. Bez tā neiztiks arī "Ryanair".
Pēc O’Līrija teiktā, 2023. gada vasarai jau rezervēti 50% no nepieciešamās degvielas, kas iepirkti, naftai maksājot 92 dolārus par barelu. Līdz ar to – pasažieriem jārēķinās ar nelielu biļešu cenu kāpumu.
"Mēs redzēsim nelielu cenu pieaugumu, kas nosegs starpību, ko kompānija piemaksā par degvielu," teica uzņēmējs.
O’Līrijs piebilda, ka pašlaik ir risks, ka naftas cena nākamajā vasarā var kristies. Tomēr, ņemot vērā notiekošo Ukrainā, naftas cenas var arī celties.
"Kopumā, ņemot vērā recesiju visā pasaulē, indikācijas liecina, ka naftas cenai vajadzētu kristies, tāpēc arī esam rezervējuši tikai pusi no nepieciešamās degvielas," sacīja O’Līrijs.
Viņš piebilda – ir risks, ka cilvēki lidos mazāk ekonomiskās situācijas dēļ, taču vairāk cietīs dārgākās aviokompānijas. Cilvēki krīzes laikā kļūst uzmanīgāki attiecībā uz cenām, tāpēc arī lielāka uzmanība tiek pievērsta lētākiem piedāvājumiem. Tiek norādīts, ka "Ryanair" rezervāciju apjoms rudens periodā ir spēcīgākais pēdējo trīs gadu laikā – līdz ar to, pārspējot 2019. gadu, kas bija pēdējais gads pirms pandēmijas.
Jau pašlaik ir labi rezultāti arī rezervācijām Ziemassvētku periodam.
"Mēs ceram, ka vairs nebūs jauni kovida varianti, vai arī līdzīgas problēmas kā Ukrainā. Ceram, ka pašlaik un Ziemassvētkos varēsim labi atsperties nākotnei," teica O’Līrijs.
Runājot par haosu vasarā, kas tika pieredzēts vasarā vairākās lidostās, "Ryanair" norāda, ka aviokompānijai paveicās un lielākoties izdevās izvairīties no problēmām. Tas tādēļ, ka lidsabiedrība saņēmusi 70 jaunus lidaparātus, kā arī pieņēmusi darbā jaunus pilotus un apkalpojošo personālu.
"Mums joprojām ir atvērtas vakances, jo ir nepieciešami vēl vismaz 2000 apkalpes locekļi, kā arī 1000 piloti, lai veiksmīgi varētu aizvadīt nākamā gada vasaras sezonu. Liela daļa jauno darbinieku joprojām iziet apmācības, tāpēc ar to nav nekādu problēmu. Arī konkurentiem nākamā vasara būs vieglāka nekā šī," teica O’Līrijs.