Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Uz Bauskas šosejas tiks slēgta apgriešanās virzienā uz Rīgu pie tirdzniecības centra A7

Autoceļš A7 pie krustojuma uz Katlakalnu. Ilustratīvs attēls.
Autoceļš A7 pie krustojuma uz Katlakalnu. Ilustratīvs attēls. Foto: Evija Trifanova/LETA

Sākot ar otrdienu, 6. septembri, uz Bauskas šosejas (A7) pie tirdzniecības centra "A7" tiks slēgta apgriešanās vieta virzienā uz Rīgu, norāda VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Turpmāk apgriešanās braukšanai Rīgas virzienā būs caur jaunizbūvēto Ķekavas ielas apļveida krustojumu ar Baložu ielu.

Kreisais pagrieziens ir viens no bīstamākajiem manevriem, un uz galvenā ceļa ar intensīvu satiksmi tas nav pieļaujams drošības apsvērumu dēļ, uzsver LVC pārstāvji. Līdz ar to, izstrādājot Ķekavas apvedceļa projektu, tika paredzēta jauna apgriešanās vieta apļveida krustojumā.

Jau ziņots, ka Ķekavas apvedceļa būvdarbu dēļ uz gadu ir slēgts Bauskas šosejas posms no pagrieziena uz Baložiem līdz Katlakalnam un satiksme novirzīta pa jaunizbūvēto Ķekavas ielu paralēli Bauskas šosejai.

Pērn jūlijā tika noslēgts līgums par Ķekavas apvedceļa izbūvi, kas ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības projekts ceļu būvniecībā, kas tiks īstenots pēc "projektēt-būvēt-finansēt-uzturēt" modeļa.

No diviem pretendentiem, kuri iesniedza piedāvājumus, "Kekava ABT" izvēlēts kā saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kam bija arī zemākā cena. Šo personu apvienību ar 80% no kopējā ieguldījuma kontrolē Luksemburgā reģistrēts investīciju fonds "TIIC 2 (SCA) SICAR", ko pārvalda TIIC. TIIC ir neatkarīgs infrastruktūras uzņēmums ar birojiem Luksemburgā, Portugālē un Francijā.

Lai nodrošinātu Ķekavas apvedceļa projekta īstenošanu, tostarp tā projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu, Satiksmes ministrijai tika dota atļauja no 2021. līdz 2043. gadam uzņemties valsts budžeta ilgtermiņa saistības, kas nepārsniedz 265,729 miljonus eiro, bruto pieejamības maksājuma segšanai, un valsts budžeta ilgtermiņa saistības 38,205 miljonu eiro apmērā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) maksājumiem.

Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa publiskās un privātās partnerības projekta pabeigšana plānota 2043. gadā.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu