Attiecīgi pašlaik ir uzņēmumi, kuri izlemj nevis paplašināt savu ražotni šeit, bet ieguldīt naudu kāda uzņēmuma iegādē citās valstīs, kuras atrodas tālāk no konflikta zonas," stāstīja "Oaklins" pārstāve.
Par iegādēm citās valstīs interesējas arī tehnoloģiju uzņēmumi. Lieģe gan teica, ka šajā gadījumā iemesli nav saistīti tieši ar karu, jo problēmu gadījumā tehnoloģiju uzņēmumi, atšķirībā no ražotājiem un mazumtirgotājiem, pārcelties uz citu vietu var salīdzinoši ātri un vienkārši arī tāpat.
Jautāta, vai šī tendence būtu jāvērtē kā laba, jo Latvijas uzņēmumi aktīvāk sāk izplesties citos tirgos, vai tomēr kā slikta, jo motivācija ir saistīta ar aiziešanu problēmu gadījumā, Lieģe atzina, ka pašlaik tā ir biznesa aizsardzības stratēģija ar domu, ja būs slikti, tad es aizbraukšu, tādēļ Latvijas ekonomikai tas nav labi. Tomēr tas var dot arī pozitīvu impulsu.
"Es domāju, ka, lai kāds arī nebūtu galvenais motīvs, cilvēki kaut ko iemācīsies. Piemēram, Igaunijā tehnoloģiju nozare ļoti strauji attīstījās pēc tam, kad izveidojās "Skype", un daudzi nosprieda - ja viņi var, tad mēs arī varam.
Arī šajā gadījumā varbūt nav tik svarīgi, kādēļ šīs iegādes tagad tiek veiktas, jo citi ieraudzīs, ka tas ir reāli un nospriedīs, ka arī viņi var paplašināties citos tirgos. Tādā ziņā tas ir pozitīvi, jo tas parādīs citiem, ka to var izdarīt, un iedos drosmi. Ļoti bieži tomēr ir tā, ka Latvijā uzņēmumiem vairs nav kur augt, bet iet citos tirgos ir bail. Tagad būs piemēri, ka to var izdarīt," teica "Oaklins" pārstāve.