Piektdien, 5. augustā, "Tiffany & Co" ātri izpārdeva ierobežotu 250 pasūtījuma piekariņu kolekciju ar dārgakmeņiem, kas paredzēti populārās NFT kolekcijas "CryptoPunks" turētājiem, vēsta CNN.
"Tiffany" izpārdod katru digitālās mākslas piekariņu "NFTiff" par 50 000 ASV dolāru
"CryptoPunks" kolekcija radās 2017. gadā, un to veido 10 000 unikāli astoņu bitu stila ģenerētas rakstzīmes, kas glabājas "Ethereum" blokķēdē. Kolekcija "būtībā ir Web3 mākslas gleznas", sacīja "CryptoPunks" jaunā zīmola vadītājs un bijušais "Christie's" digitālās pārdošanas nodaļas vadītājs Noa Deiviss.
"Mēs runājam par veiksmīgāko un ilgstošāko uz kopienu balstīto NFT projektu."
"Tiffany" pārdeva 250 "NFTiffs" - digitālās caurlaides, kuras var iegādāties un apmainīt pret īpaši izstrādātiem "CryptoPunks" piekariņiem un atbilstošu NFT mākslas darbu, teikts viņu tīmekļa vietnē un mikroblogošanas vietnē "Twitter". Lai iegādātos NFT, pircējiem jau bija jābūt savam "CryptoPunk".
Par katru iegādāto "NFTiff" "Tiffany" dizaineri izveidos pasūtījuma piekariņu, pamatojoties uz pircēja "CryptoPunk". Katram "CryptoPunk" ir unikāla 87 atribūtu kombinācija, piemēram, medicīniskā maska, cepure vai auskars, un 159 krāsas, kas atspoguļosies kulonā. Katrs izstrādājums tiks veidots no 18 karātu zelta un tajā būs vismaz 30 dārgakmeņi vai dimanti, paziņoja "Tiffany".
Katrs "NFTiff", kas nodrošina piekļuvi piekariņam un atbilstošam NFT digitālajam atveidojumam, maksā diezgan dārgi: 30 ETH jeb aptuveni 50 000 ASV dolāru.
"CryptoPunks" zīmola vadītājs Deiviss pastāstīja, ka "Tiffany" piekariņi ir tikai viens no daudziem projektiem, kas saistīti ar NFT.
"NFT piederība nozīmē, ka jums pieder ieraksts blokķēdē," skaidroja Deiviss. "Tas ir neizdzēšams ieraksts, kuru nekad nevar krāpnieciski pārveidot, to nevar viltot, nevar kopēt, nevar iznīcināt. Tas tur ir uz visiem laikiem. NFT īpašumtiesības ir patiešām spēcīga lieta digitālajā laikmetā."
Martā vēl viena slavena agrīnā NFT projekta "Bored Ape Yacht Club" mātesuzņēmums "Juga Labs", iegādājās visu "CryptoPunks" intelektuālo īpašumu (IP) - un paziņoja par plāniem piešķirt visiem "CryptoPunk" īpašniekiem komerciālas tiesības.
Tas pavēra durvis tādiem projektiem kā "Tiffany" piekariņi. "Žetona īpašumtiesības nenozīmē tikai to, ka šis JPEG pieder jums," teica Deiviss. "Tas nozīmē, ka jums ir noteiktas tiesības attiecībā uz to, ko jūs varat darīt ar savu "CryptoPunk", kādu IP jūs varat ap to veidot. Ir ļoti maz ierobežojumu."
"Tiffany" piekariņi "lieliski ilustrē licenci, kas iznāk," teica Deiviss. "Šajā gadījumā "CryptoPunk" īpašnieki būtībā uzdod "Tiffany's" radīt jaunu IP no viņu "CryptoPunk", un šis jaunais IP ir piekariņš. Jums ir jābūt "CryptoPunk "īpašniekam, lai varētu iegūt piekariņa intelektuālo īpašumu."
Šis projekts atspoguļo arī aizvien pieaugošo sajaukšanos starp luksusa zīmoliem, kriptovalūtu un NFT. Tādi vēsturiski izsoļu nami kā "Christie's" un "Sotheby's" ir pārdevuši NFT. Un maijā Gucci paziņoja par plāniem ļaut klientiem par pirkumiem norēķināties ar "Bitcoin" un vairākām citām kriptovalūtām.
"Ja mēs ieejam laikmetā, kad virtuālā pasaule kļūs arvien svarīgāka un būtiskāka mūsu dzīves pieredzē, virtuālo preču piederība būs daudz vērtīgāka," teica Deiviss. "Lai gūtu pārsvaru šajā jomā, šiem luksusa uzņēmumiem jāienāt šajā jomā tagad, kad mēs patiešām vēl esam tikai sākumposmā, tas ir lieliski un ir pilnīgi loģiski."
Deiviss sacīja, ka cer, ka komerciālo tiesību atvēršana "CryptoPunk" īpašniekiem novedīs pie vairāk unikālu kopienas virzītu projektu, jo NFT īpašnieki izmantos savu intelektuālo īpašumu kā pamatu saviem uzņēmumiem.
""CryptoPunks" lietderība ir kopiena," viņš piebilda. "Nav vajadzības pievienot vēl kādu citu, jo neticamais lietderīgums, kas jau pastāv, ir tā kopienas locekļi. Atrast veidus, kā pastiprināt šīs balsis, nodrošināt plašākas tīklošanās iespējas un patiešām vienkārši saglabāt "CryptoPunk" - tas ir mērķis."