Uz to norāda arī Latvijā bāzētās "SmartLynx Airlines" valdes loceklis Žīgimants Surints: "Degvielas cena ir gandrīz dubultojusies, salīdzinot ar jau labu laiku ierasto līmeni. Tas liek rēķināties, ka var samazināties pieprasījums pēc aviopakalpojumiem. Vienlaikus šo efektu mazina tas, ka cilvēkiem pēc diviem pavadītiem gadiem mājās ir ļoti liela vēlme atkal ceļot. Tomēr būtu muļķīgi teikt, ka augstās degvielas cenas nemainīs pieprasījumu ilgtermiņā."
Arī Odiņa norāda, ka, lai gan pašlaik pasažieru plūsma Rīgas lidostā pārsniedz pat optimistiskās prognozes, nākotnē ir daudz nezināmo.
"Vēl ir daudz neskaidrību par rudeni. Tas attiecas gan uz situāciju ar Covid-19, gan uz inflāciju, jo, visam kļūstot dārgākam, var samazināties cilvēku iespējas ceļot," pieļauj lidostas vadītāja.
Teju visi atzīst, ka ir nepieciešamas izmaiņas un karš Ukrainā tās var tikai paātrināt. Tostarp Eiropas Komisija 24.jūnijā atklāja Bezemisiju aviācijas aliansi, aicinot kopīgiem spēkiem gatavoties bezemisiju - ūdeņraža un elektrisko - gaisa kuģu ieviešanai. Aliansē darbosies gaisa kuģu ražotāju, aviosabiedrību, lidostu, enerģētikas uzņēmumu un degvielas piegādātāju, standartizācijas un sertifikācijas aģentūru, pasažieru un vides aizsardzības interešu grupu un regulatoru pārstāvji.
Arī "SmartLynx Airlines" vadītājs Žīgimants Surints uzsver, ka bez pārmaiņām aviācijas industrijā pastāvēt nevarēs, lai gan tas prasīs arī laiku. "Pagaidām gan es neticu, ka mēs tik drīz varēsim atļauties ceļot, izmantojot šādas degvielas. Lai to ražošana sasniegtu noteiktu apjomu, tas prasīs laiku. Par to ir jādomā visām aviokompānijām, kuras vēlas saglabāt savas pozīcijas aviācijas tirgū. Ja nebūs stratēģijas, kā šīs lietas ieviest, vai arī šīs stratēģijas būs tikai uz papīra, tas kļūs par biznesa izdzīvošanas jautājumu," saka Surints.