Šodienas redaktors:
Marina Latiševa
Iesūti ziņu!

FOTO "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas pamatos iemūrēta laika kapsula

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits piedalās dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālā multimodālā mezgla svinīgajā laika kapsulas iemūrēšanas pasākumā.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits piedalās dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālā multimodālā mezgla svinīgajā laika kapsulas iemūrēšanas pasākumā. Foto: Evija Trifanova/LETA

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas pamatos trešdien tika iemūrēta laika kapsula ar vēstījumu nākamajām paaudzēm.

Laika kapsulu pērn 21.septembrī, Eiropas dzelzceļa dienā, sagatavoja Baltijas satiksmes ministri kopā ar "Rail Baltica" projekta ieviesējiem. Kapsulā ievietots trīs Baltijas valstu satiksmes ministru parakstīts kopējs vēstījums un šim laikam raksturīgas liecības nākamām paaudzēm.

Vēstījums pauž, ka "Rail Baltica" ir Eiropas Savienības gadsimta projekts satiksmes nozarē, kas atkal savienos Baltiju ar Eiropas transporta sistēmu.

Kapsulā ievietots arī pilnsabiedrības "BeReRix" vēstījums, 20.jūlija avīze "Diena", kā arī "Rail Baltica" organizētā bērnu konkursa uzvarētāju zīmējumi, kuros vizualizētas bērnu prognozes, kā izskatīsies "Rail Baltica" vilciens Rīgā nākotnē.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) svinīgajā pasākumā sacīja, "Rail Baltica" Rīgas Centrālajai stacijai ir potenciāls kļūt par ērtu, mūsdienīgu, pasažieriem draudzīgu satiksmes mezglu.

Savukārt Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV) norādīja, ka "šis projekts tuvina mūs tai Eiropas daļai, kurā vēlamies būt un attālina no tās, kas būs aiz dzelzs priekškara".

Informējot par līdz šim paveikto un turpmāk plānotajiem darbiem, "BeReRix" iesaistīto pušu vadītājs Andis Linde pasākumā sacīja, ka vairāk nekā 90% projektēšanas darbu ir pabeigti, un lai darbi noritētu veiksmīgi, uzņēmums sadarbojies ar vairāk nekā 100 partneriem.

Linde pauda, ka līdz šim paveikta padomju bunkura demontāža, Rīgas centrālā mezgla apakšzemes komunikāciju un infrastruktūras izbūve, tāpat veikta uzbēruma norakšana, transformatoru apakšstacijas izbūve un citi darbi.

Tāpat viņš minēja, ka šobrīd norit būvniecības darbi autoostas teritorijā, tirdzniecības centra "Titāniks" ēkas nojaukšana, Stacijas A, B un C tuneļu daļēja demontāža, atbalsta sienas izbūves darbi pie Lāčplēša ielas, kā arī turpinās pāļu urbšanas darbi stacijas būvlaukumā.

Turpmāk plānoti Gogoļa ielas pārvada montāžas darbi, plānots pabeigt Lāčplēša ielas pārbūvi līdz Kalupes ielai, tāpat plānota Prāgas ielas skvēra pārbūve un labiekārtošana, jaunās stacijas ēkas būvdarbi un Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas Dienvidu laukuma izveide. Plānoti uzlabošanas darbi Gogoļa ielas, Elizabetes ielas un Dzirnavas ielu pārvados. Tāpat arī plānota rampas būvniecība pie autoostas nokļūšanai uz tilta.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līnija "Rail Baltica" tiks atklāta secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu