Ukrainas "Metinvest" vairākās daļās atmaksās AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" parādu, tostarp ir veikts pirmais maksājums 900 000 eiro apmērā, pavēstīja "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvji.
Ukrainas uzņēmums vairākās daļās atmaksās "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai" parādu
Vienlaikus kompānijā arī informē, ka pašreiz tiek gaidīts nākamais maksājums 1,3 miljonu eiro apmērā.
Tāpat "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvji norāda, ka maksājumu saņemšana no "Metinvest" iepriekš bija neiespējama Krievijas iebrukuma dēļ, un šī situācija būtiski apgrūtināja "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" darbību.
Pēc kompānijā skaidrotā, "Metinvest" izņēmuma kārtā ir saņēmusi Ukrainas valsts iestāžu piekrišanu maksājuma veikšanai "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai", kas ir vienīgais pārrobežu maksājums, kāds atļauts "Metinvest".
"Ukrainas valdība, sniedzot šādu atļauju, ir apliecinājusi "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" nozīmi Ukrainas ekonomikai un loģistikas nozarei, jo bez "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" nebūs iespējama nedz Ukrainas dzelzceļa kravu aprite, nedz valsts dzelzceļa infrastruktūras atjaunošana pēc kara beigām," pauž kompānijas padomes priekšsēdētāja Anastasija Udalova.
Jau ziņots, ka Ukrainas infrastruktūras ministrs Oleksandrs Kubrakovs maija sākumā vērsās pie Latvijas satiksmes ministra Tāļa Linkaita (K) ar vēstuli, kurā teikts, ka ""Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" ilggadējā pieredze, unikālā darba specifika un spēja nodrošināt pilnu pakalpojumu klāstu būs ārkārtīgi svarīga Ukrainas dzelzceļa infrastruktūras atjaunošanā pēc kara beigām".
Arī "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" partnera - Ukrainas uzņēmuma "Metinvest" - vadība nosūtīja Latvijas Ministru kabinetam oficiālu vēstuli, norādot uz "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" stratēģisko nozīmi pašlaik izpostītās dzelzceļa infrastruktūras un tā tehnikas atjaunošanā.
Kubrakovs vēstulē norādīja, ka pret Ukrainas dzelzceļu tiek vērsti apzināti uzbrukumi, izpostot infrastruktūru. Vēstulē Satiksmes ministrijai norādīts, ka Ukrainas spējas nodrošināt vilciena ritošā sastāva remontu un lokomotīvju remontdarbus ir ierobežotas, jo Ukrainas rūpnīcas, kā arī citus stratēģiskās nozīmes objektus regulāri apdraud sprādzieni un mērķtiecīgi uzbrukumi.
Vēstulē ministrs izteica cerību uz sadarbību ar Ukrainu atbalstošām valstīm un to uzņēmumiem, norādot, ka Latvijā šāds stratēģiski nozīmīgs uzņēmums ir tieši "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca". Tā varētu nodrošināt Ukrainas dzelzceļa "Ukrzaliznytsia" ritošā sastāva remontdarbus, tādā veidā mazinot karadarbības izraisīto postu. Vēstulē ministrs atsaucās uz "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" veikto apkopes un ritošā sastāva kapitālā remonta augsto darba kvalitāti, kā arī savstarpējo uzticēšanos, kas veidojusies labas iepriekšējās sadarbības rezultātā.
Vienlaikus "Metinvest" ģenerāldirektors Aleksandrs Gerasimčuks vēstulē Latvijas Ministru kabinetam norādīja, ka uzņēmums ir informēts par finanšu grūtībām, ar ko saskārusies "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca".
Tāpat kā Ukrainas infrastruktūras ministrs, arī Gerasimčuks uzsvēra, ka karadarbības rezultātā Ukrainā ir pilnībā kļuvis nepieejams dzelzceļa tehnikas remonts. Kā uzsver uzņēmuma pārstāvis - "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" ir viens no atslēgas sadarbības partneriem, un "Metinvest" ir ārkārtīgi ieinteresēti, lai Daugavpils rūpnīca turpinātu izpildīt pasūtījumus, nodrošinot lokomotīvju remonta un modernizācijas darbus.
"Metinvest" pieder arī metalurģijas rūpnīca "Azovstaļ".
"Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" 2020.gadā strādāja ar 46,76 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,6% mazāk nekā 2019.gadā, bet uzņēmuma peļņa auga 6,3 reizes un sasniedza 2,066 miljonus eiro. Savukārt "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" koncerns 2020.gadā strādāja ar 39,7 miljonu eiro apgrozījumu un guva 2,4 miljonu eiro peļņu. Kompānijas 2021.gada finanšu rezultāti pagaidām nav publiskoti.
Kompānija "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 24 445 037 eiro. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis.