Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Terehovas robežpunktā rindā stāv iespaidīgs skaits kravas auto

Robežšķērsošanas vieta "Terehova". Ilustratīvs attēls.
Robežšķērsošanas vieta "Terehova". Ilustratīvs attēls. Foto: Zane Bitere/LETA

Svētdienas rītā Terehovas robežpunktā uz Latvijas-Krievijas robežas rindā stāv ap 850 kravas auto, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) publiskotā informācija.

Aizvadītās diennakts laikā šajā robežpunktā rindu šķērsoja 133 kravas transportlīdzekļi. Pašlaik paredzamais gaidīšanas laiks kravas automašīnām uz robežas ir 153 stundas jeb vairāk nekā sešas diennaktis.

Grebņevas robežpunktā iebraukšanu Krievijā gaida ap 400 kravas auto, bet pēdējās 24 stundās šo robežpunktu šķērsoja 80 šādi transportlīdzekļi. Šajā robežpunktā gaidīšanas laiks ir sešas diennaktis.

Uz Latvijas-Baltkrievijas robežas rindas ir ievērojami mazākas. Pāternieku punktā savu kārtu gaida 150 kravas auto, bet Silenē - 200 kravas transportlīdzekļi.

TV3 piektdien vēstīja, ka, neskatoties uz to, ka lielākai daļai sankcijām pakļauto preču pārejas periods jau ir beidzies un pārvadātājiem būtu jāzina, ka tās ievest Krievijā neļaus, muitā tie joprojām saskaras ar mēģinājumiem ievest kaimiņvalstī aizliegtās preces.

"Mēs ļoti cerējām uz to, ka, beidzoties pārejas periodam, kad līdz 10.jūlijam varēja izvest noteiktas preču kategorijas, rinda būtiski samazināsies, tomēr cerības neattaisnojās.

Katru dienu, veicot kravas kontroles abos virzienos, 14-15 transportlīdzekļi mēģina apiet sankcijas," TV3 pauda Muitas kontroles punkta virsuzrauga vietniece Irīna Golubeva.

Muita saskaras ar dažādiem gadījumiem, kad pārvadātāji cenšas abos virzienos vest sankcijām pakļautās preces - kokmateriālus, krāsas, lakas, mēbeles, alkoholu un arī dažādas luksusa preces.

Golubeva stāstīja, ka 11.jūlijā bija mēģinājums ievest granulu kravas vai, piemēram, mobilos telefonus izvest uz Krieviju. Tādos gadījumos muita mēģinājumus noraida un sūta atpakaļ, kā arī nodod tālāk vērtēšanai, vai ir saskatāma kāda kriminālatbildība.

Tāpat Muitas darbinieku darbu un arī kravas automašīnu raitāku kustību apgrūtina tas, ka kopš Krievijas sāktā kara Ukrainā ar Krieviju nav iespējama informācijas apmaiņa.

Golubeva skaidroja, ka komunikācija ar Krievijas muitas dienestiem ir pārtraukta un līdz ar netiek veikts situācijas monitorings.

Savukārt VID Muitas pārvaldes direktors Raimonds Zukuls norādīja, ka nereti nākas saskarties arī ar bēgļu plūsmu.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu