Ceļojumus Eiropā un ASV ir apgrūtinājis haoss lidostās un populāros tūrisma galamērķos. Galvenais iemesls - aviosabiedrības, ceļojumu aģentūras un tūrisma uzņēmumi nespēj tikt galā ar ceļotāju pieprasījumu, kas dažviet jau pārsniedzis 2019. gada līmeni. Tiek publicēts arvien vairāk informācijas par pazudušu bagāžu, mājdzīvniekiem vai citiem priekšmetiem. "Apollo.lv" apkopoja dažādus stāstus un jaunāko informāciju par to, kas notiek Eiropas lidostās.
Haoss lidostās radies arī tāpēc, ka trūkst apkalpojošā personāla. Covid-19 pandēmijas kulminācijas laikā lidostas un aviokompānijas atlaida aptuveni 191 000 Eiropas aviācijas darbinieku.
Saskaņā ar pētījumu, ko 2021. gada janvārī publicēja Eiropas Transporta darbinieku federācija, 58,5% lidostas darbinieku tajā laikā nemaz nestrādāja. Vismaz 23% no viņiem tika atlaisti.
Tagad, kad ceļojumi pirmo reizi kopš 2019. gada tiek organizēti arvien vairāk, nav pietiekami daudz darbinieku, lai apkalpotu bagāžas kontrolpunktus, nolīgtu apsardzi un lidojumu apkalpi. Personāla atlases pasākumus ir kavējušas ilgstošas drošības pārbaudes un nepievilcīgi darba apstākļi.
Tikmēr pārējie strādnieki ir sākuši virkni streiku pret sliktiem darba apstākļiem un algu samazināšanu.
Pazaudēta kāzu kleita un rotaslietas
Pirms dažām dienām kādas aviokompānijas pasažiere Latrisa Rubenšteina pazaudējusi savu kāzu kleitu haosa dēļ. Sieviete apprecējās Portugālē jūnija beigās un 29. jūnijā lidoja no Lisabonas uz Dublinu caur Frankfurti.
Viņa sacīja, ka lidojumu, ko apkalpoja aviokompānija "Lufthansa", rezervējusi caur aviokompāniju "Air Canada". Ceļojuma laikā viņas bagāža pazuda, tāpēc viņai bija nepieciešams iegādāties jaunas drēbes un pirmās nepieciešamības preces medusmēnesim Īrijā.