Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Auto ražošanas uzņēmums brīdina par situāciju, kas var krasi ietekmēt auto tirgu

Raksta foto
Foto: J.AMPHON/Shutterstock.com

Viens no pasaulē lielākajiem auto ražošanas "gigantiem" "Stellantis" brīdina par situāciju, kas var krasi ietekmēt automašīnu tirgu, vēsta ziņu medijs "Bloomberg".

Autoražotājs izceļ lielu problēmu, ka elektroauto cenas joprojām ir lielākas par iekšdedzes spēkratu cenām. Un situācija neuzlabosies, kamēr elektroauto cenas nemazināsies.

"Stellantis" mērķis ir līdz 2030. gadam elektroauto cenas samazināt par 40%. Uzņēmuma ražošanas vadītājs Arno Debo norādīja, ka "ja elektroauto cenas nemazināsies, auto tirgus sabruks".

"Stellantis" šajā desmitgadē plāno laist klajā vairāk nekā 75 jaunus un pilnībā elektriskus auto modeļus.

Uzņēmuma grupā ietilpst tādi auto zīmoli, kā "Citroen", "Opel", "Alfa Romeo", "Fiat", "Jeep", "Dodge", "Chrysler", "Maserati", "Abarth", "DS Automobiles", "Lancia", "Peugeot", "RAM", "Vauxhall".

Jau ziņots, ka Eiropas Savienības (ES) valstu vides ministri 29. jūnijā vienojās, ka ES līdz 2035. gadam tiks izbeigta jaunu automobiļu ar iekšdedzes dzinējiem tirdzniecība, lai samazinātu līdz nullei oglekļa dioksīda izmešu apjomu.

Šāds priekšlikums tika izteikts 2021. gada jūlijā. Tas nozīmē, ka no 2035. gada ES tiks faktiski apturēta benzīna un dīzeļa automašīnu pārdošana un notiks pilnīga pāreja uz elektromobiļiem.

Šī lēmuma mērķis ir palīdzēt sasniegt Eiropas klimata mērķus, īpaši oglekļa neitralitāti līdz 2050. gadam.

Pēc vairāku dalībvalstu, tostarp Vācijas un Itālijas, lūguma ES vides ministri arī vienojās par iespēju nākotnē ļaut izmantot alternatīvas tehnoloģijas, tādas kā sintētiskas degvielas vai hibrīdautomobiļi, ja ar tām var panākt siltumnīcefekta gāzu emisiju pilnīgu izbeigšanu.

Vides ministri, tiekoties Luksemburgā, arī pagarināja par pieciem gadiem izņēmumu no saistībām oglekļa dioksīda emisiju jomā, kas piešķirts tā sauktajiem "nišas" ražotājiem vai tiem, kas saražo mazāk nekā 10 000 automobiļu gadā, līdz 2035.gada beigām. Šis izņēmums, kas reizēm tiek dēvēts par "Ferrari labojumu", dos labumu galvenokārt luksusa auto ražotājiem.

Vides ministru vienošanās vēl jāapspriež ar Eiropas Parlamenta deputātiem, lai panāktu galīgo kompromisu.

"Šis ir liels izaicinājums mūsu autobūves nozarei," atzina Francijas ekoloģiskās pārejas ministre Anjesa Panjē-Rinašēra, kas vadīja ES vides ministru sanāksmi. Viņa gan sacīja, ka tā ir "nepieciešamība", ņemot vērā konkurenci ar Ķīnu un ASV, kas ir stipri pievērsušās elektromobiļu ražošanai.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu