Viņš piebilda, ka tālākos izpētes posmos no dzelmes tiks izcelta "Estonia" priekšgala rampa.
Arikass atgādināja, ka izmeklēšanas sākotnējā novērtējuma mērķis ir noteikt iepriekš nezināmu bojājumu iespējamos iemeslus. Viņš stāstīja, ka ir sākti sākotnējie pētījumi ūdenī, kā arī drīzumā tiks sākta katastrofā izdzīvojušo iztaujāšana, bet iepirkuma konkursā tiek meklēts partneris "Estonia" "digitālā dvīņa" izveidei, lai eksperti varētu veikt eksperimentus un modelēt situācijas.
Sadarbībā ar Zviedriju pagājušajā vasarā tika veikta sākotnējā izpēte, kā arī tika mērītas straumes.
Speciālists informēja, ka plūdmaiņu straumju kustība ir salīdzinoši neliela, bet ūdens duļķainība ir pat 76 metru un vēl lielākā dziļumā, turklāt tā ir ļoti mainīga. Tā ir nozīmīga informācija turpmāko darbu plānošanā.
Jūras dzelmes un vraka modelis ir pabeigts, kā arī ir sagatavots digitāls trīs dimensiju "Estonia" modelis. Arikass norādīja, ka tas ir visprecīzākais modelis, kurā redzams kuģis pirms katastrofas.
Galvenā izpēte tika sākta maijā un turpinājās jūnijā.
Akustiskās profilēšanas mērķis bija izpētīt jūras gultni "Estonia" vraka tuvumā. Tika atklāts, ka vraka tuvumā ir pamatradzes atsegums un ap vraku ir maigāks un cietāks mālu slānis.
Fotogrammetriskās izpētes laikā iegūtas 40 000 - 45 000 vraka fotogrāfijas, kas nozīmē, ka to precizitāte ir vismaz desmit milimetri, atsevišķās vietās tai sasniedzot pat vienu milimetru. Ar šo attēlu palīdzību tika sagatavots kuģa trīs dimensiju attēls.